Wat vinden jullie van dit horloge?

2 likes

3 likes

Laat op nog @Pseikopaat

Funky setje! :+1:

‘Stijltje’ noemen we dat hier :wink:

3 likes

Of weer vroeg op natuurlijk.

Leuke Citizen duiker!

1 like

Het zit 'm niet in de prijs. Ik vind het horloge an sich prima. Guilloche op het centrum, duidelijke spoorlijn er om heen, aardige cyrillisch-aandoende cijfers, mooie wijzers en een KS complicatie.

Maar dan: De bezel is mij een tikje te breed. Die had ik graag smaller gezien. Dan vind ik het jammer dat de zes en 3 afgekapt zijn. Mijn keuze zou zijn geweest om de KS wijzer en track een tikkie groter te maken (half mm meer, zodat je op de 5 en 7 uitkomt), en dan de zes en drie te vervangen door een streepje. Sowieso had ik 'm liever zonder datum gehad, want die zit naar mijn mening te dicht naar het midden toe.

En als laatste de power reserve. Ik ben al jaren van mening dat de enige plaats waar een power reserve ooit aangetroffen zou moeten worden de achterkant is, zichtbaar door de zichtbodem op de achterbrug.

Kortom: Qua ontwerp zou ik me er absoluut niet voor schamen om 'm te dragen, maar naar mijn smaak zitten er toch grote imperfecties in. Dat heeft geen reet met prijs te maken, Sinn, Breitling, Omega en Rolex doen soms ook blaartrekkende dingen in mijn ogen.

Als jij het een tof horloge vind: Geen probleem, het is best een geinig ding, eminent afleesbaar en het is weer eens wat anders. :+1:

Het is een leuk klokje, maar het geheel is niet echt in balans. Mede door de eerder genoemde opmerkingen. Maar hee, als jij het leuk vind… dan is het zo. Ik kan slechts voor mezelf spreken, maar goedkope(re) klokjes worden hier wel gewaardeerd hoor.

Dit is er eentje van mij, absoluut niet prijzig. Smoelt goed en met een leuk automaatje erin.

1 like

You just made my day…

1 like

Of ik een horloge waardeer heeft niet zoveel met de prijs te maken, vind ik hem mooi ja of nee.
En in dit geval vind ik het geen mooi horloge maar dat is dus mijn persoonlijke mening.

1 like

Deze mening kan ik helemaal delen!!!

@Pseikopaat,

Jouw collectie verdient een 9+, wát een originele en mooie horloges zijn dit ! Er is op dit horlogeforum zomaar geen tweede die dit kan nádoen.
Je hebt onmiskenbaar een eigen smaak die ik heel erg fraai vind, châpeau !

Er is absoluut een design-horloge te herkennen in elk getoond exemplaar van niet mis te verstaan ‘de góede modemerken die óók kwalitatief góed zijn’, bovenop de tevens originele designs.

Wat zou @Juwelier er van vinden ?

2 likes

@PLP, geen idee, @Juwelier heeft duidelijk éénmalig - neem ik aan - via mijn persoon willen uitleggen, waarom hij verder liever buiten het forum blijft meelezen.

N.B. : @Juwelier is - denk ik toch wél - geschrokken van de veelal buitengewoon onbeschofte animositeit die er hier ontstond. Hij was ook duidelijk over de góede forumleden die wél normaal reageerden.

( Een bejaarde kan hier niet eens meer genieten van een hobby, waarschijnlijk ontstaan door de werkzaamheden waaraan hij wél plezier heeft beleefd. Erg triest, met dank aan een deel van de zgn. ‘forumleden’.)

Dit is volgens mij jouw eigen interpretatie?

2 likes

Dat wel, maar deze niet. Wat een puinhoop qua ontwerp :scream:
image
Wel niet wel niet wel niet…ze kwamen er niet helemaal uit op de tekentafel.

2 likes

Dat heb ik zelfs met hele dure horloges. Volgens mij was dat een Parmigani, voor Bugatti gemaakt. Die ontwerper was volgens mij dronken of zo, want dat is me een gedrocht! Alleen, die kostte een nieuwe VW Polo, dus dat is erger dan €49,95.

Overal zand. Gewoon overal zand…

Ik zit nu heerlijk buiten met mijn beater, een good old Lorus. Weegt niks en draagt heerlijk.

Hmm … lijkt op hoe sommige mensen pastasaus maken … alles wat in de kast staat moet er in.

Bovendien … hoe die drie en zes afgesneden zijn … dramatisch!

:point_up:
Dat dus, heel erg niet mooi…
Welkom op het forum Mark!

Ik snap het. Dit exemplaar is niet moeders mooiste. :poop: