Hallo, ik ben sinds vandaag pas lid hier omdat ik een vraag had over een reparatie. Maar naast deze reparatie ben ik ook gewoon horloge fan en ik had binnen een uur allemaal fijne reacties van andere liefhebbers. Toen dacht ik, ik heb in de kast nog een heel vaag oud horloge liggen en laat ik deze eens op het forum zetten. Gewoon om te kijken hoe mensen erop reageren.
Dus, het gaat om een een horloge die ik zeker 15 jaar terug een keer gekregen heb van een vriend van mij. Hij heeft er zelf ook 1 trouwens. Het zou een Russisch kgb horloge zijn. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het is of welk merk het zou zijn. Laat staan of het iets waard zou zijn.
Het is een automaat maar na een paar uur loopt hij niet meer goed. Dus het uurwerk is niet best in ieder geval.
Kortom, ben benieuwd wat jullie ervan vinden en misschien is er wel iemand die het horloge herkend en er meer vanaf weet.
Hallo Edwin,
Wostok (Vostok) Amphibia. Waarschijnlijk. Waarde inderdaad 50 euro. Prima horloges voor het (belachelijk weinige) geld. Is een hele eigen “cultuur” omheen. Tot 200m waterdicht. RVS kast. Er is ook een Komandirskie uitvoering met messing kast, waarde 30 euro. Minder waterdicht.
Sommige zien er niet uit, maar leuk om te “modden”
Vostok= altijd goed !
Waarde is inderdaad niet zo hoog maar dat maakt ze des te leuker om te verzamelen. Hier op het forum zijn wel mensen die het horloge een beurtje kunnen geven en dan kun je er weer lang plezier van hebben.