Wat vinden jullie van een zwarte Tapestry plaat in stalen Datejust?

Rolex Datejust met Tapestry dials vind ik toch wel erg mooi! Deze wijzerplaten zijn in beperkte kleuren uitgebracht, zoals zwart, goud en zilver.

De zwarte Tapestry dial is enkel in bi-color Datejust te krijgen geweest. Bi-color is mooi, maar niet waar ik mee ga lopen.

Nu is de vraag:
Wat vinden jullie van een zwarte Tapestry dial (uit bv een 16013) in een stalen Datejust (bv 16014)?

Hier plaatje gephotoshopt ter illustratie:

Wat vinden jullie, is dit te doen of niet? :wink:

• Doen
  • Slecht idee
  • Hmm, twijfel

0 stemmers

1 like

Tapestry in mijn 16030. Erg cool :sunglasses:

13 likes

Zijn andere tapestry dials wel origineel in stalen modellen geleverd? Of ook enkel in bicolor?

Als de indicaties maar niet goudkleurig maar ook “staal” kleur hebben.
Dan is het een gave mod en dus doen.

Zoals die van @cash, prachtig toch!

1 like

Sure, doen

Ah! Erg mooi, ik wist niet dat in 16030 zwarte Tapestry dials waren!

Dank voor de tip! Ziet er super uit

Ja, ik denk dat dat geen mod is. Ik wist niet dat in de 16030 zwarte Tapestry dials waren.

Dat lijkt mij een betere optie

1 like

Deze is niet zwart hoor!

12 likes

Gaaf, lekker doen :+1:

Aha… ik zie het!

Nu heeft zwart mijn voorkeur boven grijs/antraciet(?).

Alleen zijn de indices dan dus wel goud i.p.v. staal!

Hmm :thinking:

bij Rolex kun je de kleur van het goud beter specificeren.
Zoals je weet hebben alle Rolex horloges goudkleurige wijzers en indicaties, omdat ze van goud zijn.
Uitzondering is de Exp II polar, want hier zijn ze zwart gecoat goud.

Bij een stalen horloge vind ik geelgoud, en zelfs everrose best mooi staan. Mooi voorbeeld is een BB58 (al weet ik niet eens of ze bij Tudor ook van puur goud zijn)

Ik zag laatst eentje bij een Nederlandse handelaar en ik was meteen om! Stond echt top, helaas was ie al verkocht anders was die er mss wel gekomen :smile:

Dus ik zeg ‘doen’!

Wat voor eentje? :smile:

Wel een 16030…

1 like

Ah, heel mooi! Prachtig, dát is het model wat ik zoek! (Misschien een Fluted bezel i.p.v. engine turned)

Maar leuk dat de zwarte Tapestry dial ook zo in staal is gekomen. Dan ga ik daar maar naar opzoek :face_with_monocle:

2 likes

Doen!

Is erg klassiek en in lijn met de ( jubilee) band

gaaf!
Wil zelf als volgende horloge ook gaan voor een 1601 of 1603 met zwarte plaat. Wist niet dat die er ook met 'n tapestry dial is. Maakt 'm nog net iets mooier. Vind die gouden elementen op de plaat helemaal iets speciaals toevoegen. Zou zelf niet zo snel 'n bicolor dragen, maar zo voegt 't zeker iets toe.