Die gebruikte Invicta in hun Jumphours ook.
Ik blijf ze fascinerend vinden.
Is er al een GLIDE HOUR ONLY topic.
Ik vind die stalen er eigenlijk wel goed uitzien
Nee sorry vind het echt niet mooi.
Ik vind ze wel geinig, heb er nu twee, vintage. Maar ze zijn zo klein, ik kan ze zonder leesbril niet aflezen en dat vind ik toch wel een nadeel.
Gaaf ding. Maar is dit een jump hour?
Net zoveel een jumphour als de meeste horloges in dit topic en die uit de openings post
Ik ging er vanuit dat bij een jumphour het uur ook echt verspringt i.p.v. constant blijft draaien. Het plaatje van de Discusburger suggereert dat niet.
Strict genomen klopt dat, maar jump hour wordt vaak gebruikt voor als algemene term voor horloges met schijfjes met cijfers in plaats van wijzers en een wijzerplaat. Ik denk niet dat de horloges uit de begin post ook een echte jump hour zullen zijn, dat zal wel veel te duur zijn om te maken.
Zo te zien wel; de minuten staan op 15, terwijl het uur netjes in het midden staat. Er is ook geen ruimte voor schuivende uren, daarvoor is het vak te klein; dan kun je als ze halverwege staan niet lezen hoe laat het is
Dan moeten ze een custom uurwerk gaan maken / een uurwerk aanpassen met jumphour complicatie. Dat lijkt me niet geheel reeel. Meestal gebruikt Invicta automatische SII uurwerken of zijn er ook chinese jump hour uurwerken oid? Hoe zit het @Chillekasper?
Ik denk het wel. Je ziet het verschil toch tussen de Invicta (wel echte jump hour) en de Seiko (geen echte jump hour)?
Ik vind het niet af te lezen. Als ik zoiets wil dan neem ik wel een digitaal quartz horloge.
Dat is vintage.
Je denkt dat de invicta stuk is omdat de 3 netjes is gejumpt en de rest niet? Het maakt mij niet uit. Ik heb de horloges niet en ik houd er niet van. Maar als je het alleen doet omdat het om een invicta gaat dan vind ik je reacties flauw. We kunnen toch een feitelijk gesprek hebben en dan zie je toch het verschil tussen de twee?
Ja die zijn er wel; Alpha had ook lang een jump hour:
Het verschil is dat vroeger jump hours gemeengoed waren en tegenwoordig niet meer. Toen kon je bij de uurwerkproducenten gewoon jump hour uurwerken inkopen.
Aha dan ben ik benieuwd welk uurwerk ze gaan gebruiken.
Foto gemaakt door @koen waar hij momenteel ligt ook Jump Hour, maar net even anders
Kast is trouwens gedeeltelijk Palladium leuk detail
Ik heb momenteel een bod lopende op deze.
CHRIST SAUTANTE HEURE.
automatic en 38 a 39 mm.
Zou door Epos gemaakt zijn, maar ben nog niet zeker of ik hem ga nemen. 250 € is wat ik er voor wil geven.
Zou een echte jumper zijn met minuten en seconde wijzer.
Datum op 6 en uur op 12.
Deze nemen of toch doorsparen voor een Meistersinger salthora jumper zoals @Meistersinger één te koop heeft sttan of te koop heeft gestaan.
Wie kan mij goede raad geven ?
De zwarte versie zou ik best in mijn verzameling willen hebben als deze qua formaat een beetje netjes is.