Tijd geleden had Invicta een chrono uitgebracht gebaseerd op een vintage Invicta design uit de jaren 60.
Achter de schermen is Invicta met meer van dit soort projecten bezig. Wat vinden jullie bijvoorbeeld hiervan? Komt in nog meer kleuren combinaties als het goed is.
Dit keer een 70’s design
Origineel (niet mijn foto overigens) :
12 likes
Op zich leuk, maar zo een “dicht” horloge? Ik weet het niet…
1 like
RobinH
15 augustus 2021 om 07:09
3
Cool, maar niet voor mij. Ik vertrouw er niet op dat hij direct overspringt bij uurwissel.
Komt denk ik omdat het niet zo afwijkt van het origineel
1 like
Jij denkt dat het een glide hour wordt?
Ik vind ze wel cool.
2 likes
RobinH
15 augustus 2021 om 07:12
6
Oei, glide had ik nog niet eens aan gedacht.
Nee, meer dat als ik de tijd aflees bij een uurwissel, dat ik ernaast zal zitten.
1 like
Afhankelijk van het uurwerk. Zal een meer info vragen
Ik heb vandaag trouwens deze om.
Zelfde systeen maar ander merk.
Maar ik vrees geen echte jumperd, eerder glide.
Mvg
Ik heb er recent drie gedaan kijk hier eens hoe leuk ze zijn.
Mijn stadsgenoot @singlehoesjes komt regelmatig met heel aparte horloges die ik dan voor hem repareer.
Deze keer wel een heel bijzonder geval, een Lucerne met Baumgartner BF 582 uurwerk.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&69&2uswk&Baumgartner_582_DIG
Het horloge liep niet, normaal gesproken weiger ik werk aan penanker horloges vanwege slechte kwaliteit en omdat onderdelen niet of nauwelijks beschikbaar zijn. Deze vond ik zo interessant dat ik er wel tijd aan wil besteden.
B…
1 like
Oh, afschuwelijk. Zelfs de mensen in Almere, Lelystad en Zoetermeer zullen daar zo over denken.
8 likes
Het interessante er aan is dat ze nogal verschillen in techniek hier zie je veel meer variatie in het uurwerk als bij traditionele horloges.
1 like
FRank71
15 augustus 2021 om 07:25
15
Ik vind ze stiekum eigenlijk best gaaf het origineel vind ik zelfs prachtig
1 like
Al deze vintage modellen zijn inderdaad tof, en zo simpel bedacht.
Techniek er achter is natuurlijk misschien moeilijker.
Ik zou ook voor een oude vintage kiezen, de nieuwe zijn te clean, geen verhaal en te mooi afgeborsteld.
3 likes
flowert
15 augustus 2021 om 07:48
17
Sommige jump hours vind ik wel gaaf, maar jammer dat de meeste modellen zo slecht van kwaliteit zijn. Vaak verchroomde kasten en matige uurwerkjes.
Ik heb deze ooit kortstondig gehad.
6 likes
Ruud
15 augustus 2021 om 07:50
18
Over de renders, goudkleurig en zwart vind ik t niets. Origineel vind ik wel prima.
Concept jump hour leuk, maar sluit me aan bij @flowert . Veel is puin.
2 likes
DPJ
15 augustus 2021 om 07:54
19
Ik vind jumping hours echt werkelijk fantastisch
28 likes
Ruud:
Veel is puin.
Vintage bedoel je natuurlijk