Wat vinden jullie van Omega Speedmaster triple date (day date)

Ik ben al meer dan 10 jaar gecharmeerd van een Omega Speedmaster triple date (day date)

Ik vind het een zeer fraai model en is een automaat, maar ik zie ze op b.v. chrono24 ze met name aangeboden worden door Japanse of Amerikaanse handelaars, de prijs start vanaf zo’n € 1400 daar komt dan nog wel verzend, invoerrechten en btw bij

Wat is jullie mening, hoe zijn de ervaringen hier met Japanse verkopers, is het horloge overeenkomstig als geadverteerd?

Of zouden jullie adviseren er 1 te bemachtigen in Europa?

Wat vinden jullie in algemene zin van van deze uitvoering en uurwerk?

3 likes

Ik kan er erg weinig over zeggen, maar qua (mijn) smaak vindt ik de dial erg druk.

2 likes

Kom d’r maar in @MGS! :grinning:

Druk ja, maar ik vind hem wel in balans (voor mij)

Zit er al zo lang naar te kijken, maar ben de triple date alleen maar mooier gaan vinden

Een drukke dial ja, maar dat maakt hem juist zo mooi vind ik. Verder heb ik er ook niks nuttigs over te melden :smile:

Ik heb een dergelijke triple date via een verkoper uit Japan op de kop getikt. De service was subliem, invoerkosten iets van 350 euro. En het horloge? Doen!! Absoluut een aanrader. Super comfortabel en met veel functies. Door de 38mm kast vult het uurwerk heel erg mooi de wijzerplaat. Ik heb hem sinds een paar maanden en vandaag wederom met veel plezier gedragen.

2 likes

Super mooi horloge, mooie maat met 39mm
Band is net wat smaller (850 end links) dan een “echte” Speedmaster en draagt heerlijk.

De wijzerplaat is druk, maar ik vind dit model erg gaaf.

Let op bij internet koop dat je niks kan testen aan complicaties. Het wil nog wel eens voor komen dat de dag aanduiding scheef gaat hangen. De dag en maand zitten dan niet precies recht. De datum wijzer draait via de kroon best snel. En kan bij lompheid kapot gaan. Oftewel check voor aankoop alle complicaties.

Een paar plaatjes van die van mij.

7 likes

Persoonlijk vind ik m niet zo. Smaken verschillen gelukkig…:+1:t2:

Over het uurwerk kan ik helaas niets zeggen.

Ps van deze op jouw foto zijn de wijzers al eens vervangen. Kleur klopt niet met indexen, die zijn namelijk wel een beetje verkleurd.

Uurwerk is een ETA / Valjoux 7751 door Omega aangepast. Veel minder service kosten dan b.v. een reduced automaat met Dubois-Depraz chronograaf module

Was ook verkrijgbaar in deze uitvoering / kleurstelling. Niet meer in bezit, nog wel op HF als het goed is…

2 likes

Die heb ik ook meerdere keren aan staan gluren… Maar nooit de trekker overgehaald.

Of met witte wijzerplaat…ook erg mooi vind ik.

Bedankt voor de feedback, ik ga een mooie aanschaffen, neem ik wel de tijd voor, kan zo een paar duren voordat ik er 1 vind waar ik zeg daar ga ik voor.

Net zoals vissen, geduld geeft de mooiste vangst behalve dat ik niet van echt vissen houd :smile:

Ook weer een mooie Speedmaster, succes!

1 like