Iemand een mening over de nieuwe lijn van Damasko? Prijs is tussen de 890 en 1310 euro. Ze hebben de bekende 40mm kasten, volgens mij enkel andere wijzers, wijzerplaat en band. Ik vind ze leuk, maar niet leuker dan de oude lijn.
Iemand een mening over de nieuwe lijn van Damasko? Prijs is tussen de 890 en 1310 euro. Ze hebben de bekende 40mm kasten, volgens mij enkel andere wijzers, wijzerplaat en band. Ik vind ze leuk, maar niet leuker dan de oude lijn.
ik vind het een hoop geld voor weinig horloge (mijn mening :))
Dit is geen Damasko, dit is een Sinn…
Dit is geen Sinn, dit is een Damasko…
toen ik de eerste klok zag dacht ik ook SINN,…toen ging ik lezen en bleek dat ik gelijk had. Damasko,…sinn, toen ik verder las ging ik steeds meer twijfelen en daar heb ik geen SINN in dus ik ga naar damasko
Zijn deze voorzien van hun eigen kaliber? Ik vind ze onmiskenbaar Damasko, niet geheel mijn smaak maar wel een erg sympathiek merk.
Ik leerde onlangs pas over hun manufactuur uurwerken. Ik vind het echt van lef getuigen om zo een investering te doen. Daar kunnen héél véél merken wat van leren. En ik vind het ook super cool dat ze ook voor een eigen handopwind-caliber zijn gegaan.
Damasko is m.i. cooler dan Sinn.
Deze modellen zijn niet voorzien van een manufactuur caliber. Hier zit gewoon een ETA 2836-2 in. De gelijkenis met Sinn snap ik, Damasko was voormalig kastenbouwer van Sinn. Daarom vind ik de gelijkenis rechtvaardig, niet echt na-apen oid.
Over de prijs? Tja die wordt bij veel merken steeds hoger. Is het veel geld voor een horloge met een speciaal geharde kast, gepatenteerde zelfsmerende kroon, zachtijzeren antimagnetische binnenkast en ETA caliber met een hoge ‘grade’? Ik denk dat er zat merken zijn die meer geld vragen voor minder kwaliteit en niet zo innovatief bezig zijn als Damasko.
Maar ik ben dan ook Fan:D
Persoonlijk vind ik ze voor het geld ook vrij simpel.
In ieder geval niet mijn smaak… maar lelijk is een ander verhaal.
Het recent ontwikkelde handopwind uurwerk ziet er wel fraai uit. Ik heb niet kunnen achterhalen in welke horloges dit ingebouwd gaat worden en wat de prijzen zullen zijn.
Groet Roelof
Voor zover ik weet is Damasko een relatief klein bedrijf dat toch veel inspanningen doet om innovatieve, technisch hoogstaande oplossingen te vinden die de kwaliteit van het horloge echt ten goede komen.
Bovendien hebben de horloges een eigen gezicht.
Alleen daarvoor al verdienen ze het respect van horlogeliefhebbers.
Al te veel kleine ‘fabrikanten’ beperken zich tot het herverpakken van standaard ETAatjes in een standaard stalen kastje dat slechts in minimale details afwijkt van een bekend voorbeeld.
Het recent ontwikkelde handopwind uurwerk ziet er
wel fraai uit. Ik heb niet kunnen achterhalen in
welke horloges dit ingebouwd gaat worden en wat de
prijzen zullen zijn.
Dat zal ingebouwd gaan worden in een kast die Dhr. Damasko als “klassiek” heeft omschreven, dat lijkt dus geen typische Damasko toolwatch te gaan worden.
De automatische tegenhanger van deze handopwinder (dus de A35 ipv de H35) zit in de Dk10, deze kost EUR 3200. Reken dus ook maar zoiets voor een horloge met de H35.
Zo, dat is flink aan de prijs vergeleken met bijv. Nomos.
Al te veel kleine ‘fabrikanten’ beperken zich tot
het herverpakken van standaard ETAatjes in een
standaard stalen kastje dat slechts in minimale
details afwijkt van een bekend voorbeeld.
Damasko heeft EUR 3 miljoen geïnvesteerd in de ontwikkeling en het bouwen van de productiecapaciteit voor deze nieuwe uurwerken.
Toon me nog eens een kleine fabrikant die zoiets doet ipv klagen over ETA
Zo, dat is flink aan de prijs vergeleken met bijv.
Nomos.
Klopt helemaal. Maar kijk eens naar de gebruikte techniek (silicium balans veer, silicium ankerwerk, molybdenenum balanswiel, keramische lageringen, vier dubbelle fijnregeling en het totaal echappement zonder smering en nog zo het een en ander vernieuwends) en het komt in een ander perspectief.
Idd. Dit soort ontwikkelingen zijn veel te zeldzaam in de horlogebranche.
Zolang het gros van de kleintjes tevreden is met de wannabee-status worden de enkele groten niet uitgedaagd om steeds betere producten te ontwikkelen.
ok, maar m’n hartje tikt er niet veel sneller door.
Niet mijn smaak. Dan ga ik liever voor een Nomos die vind ik dan toch net wat meer een geheel uitstralen. Dan bedoel ik een manafactuur uurwerk voor een relatief niet teveel geld met een soortgelijke stijl.
Bovenste rij met witte wijzerplaat vind ik OK. Ik hou alleen niet van een ‘plusteken’ op de wijzerplaat, dus deze modellen gaan het voor mij nooit worden.
Nee, geen fan van: doe mij de normale serie maar
Niet mijn smaak. Dan ga ik liever voor een Nomos
die vind ik dan toch net wat meer een geheel
uitstralen. Dan bedoel ik een manafactuur uurwerk
voor een relatief niet teveel geld met een
soortgelijke stijl.
Niet je smaak, prima toch. Je hoeft het niet uit te leggen