Wat vinden jullie?

Ik heb geen duidelijke mening over het design, maar zou zowel Dutch Made als Holland weg laten. Hengelo is prima en redelijk makkelijk uit te spreken. Net als CvdK met Joure doet.

Ik vind dat Staudt & Sons de suggestie geeft dat het een oud merk is. Als dat niet zo is, kan zo’n nagemaakte historie ook tegen je werken.

Na een nachtje te hebben doorgehaald ben ik op een (voorlopig) definitief ontwerp uitgekomen. Alles is uitgerekend en in schaal, best nog een pittig karweitje. Maar ik heb mijzelf in twee dagen geleerd hoe dat werkt :slight_smile:
Zie hieronder.

De naam Staudt & Sons (eerder wilde ik er Staudt & zonen van maken) heeft te maken met, hoe kan het ook anders, mij en mijn (toekomstige) zonen. Als horlogeliefhebber heb ik het altijd jammer gevonden dat er bij mij in de familie geen erfstukken zijn, ondanks de lange familietraditie welke teruggaat naar 1640. Ik vond het een fijn idee dat mijn huidige horloge (IWC Portofino) als erfstuk zou kunnen dienen.
Maar ik heb altijd en overal mijn eigen ideeën over, dus ik dacht: dat kan beter (mijn inziens, IWC overtreffen ga ik toch niet doen). Dus ben ik begonnen met tekenen. En zie hier het eindresultaat.

Zo langzamerhand is dit idee uitgegroeid tot iets groters, waarvan ik nog niet echt concrete plannen durf te onthullen. Maar ik ben, zoals met alles wat ik doe, erg ambitieus.
Daarnaast moet ik nog even mijn bankrekening wat laten groeien, wat niet zo hard gaat als student.

Dutch made blijft staan. Ik streef ernaar om het horloge zo puur Nederlands te maken, zover dat kan. Aangezien ik louter weet hoe ik de knoppen van mijn muziekinstrument bespeel ga ik natuurlijk niet zelf een uurwerk fabriceren. Maar ik heb wel wat andere ideeën.

Ik ben er nog niet uit of de subtitel van het logo ‘Watches’ moet zijn of ‘Twente’. Aangezien ik meer trots ben op het feit dat ik Tukker ben dan Hengeloër. Maar ‘Watches’ staat mooier, mijn inziens.

Op- of aanmerkingen?

Explore YvoStaudt Explore YvoStaudt

ik neem aan dat je bedoelde: te ONThullen" maar dat terzijde.

Ik zou voor " twente" gaan.

Dat het om horloges gaat, ziet iedereen, toch?

Succes

Herman.

Twente, staat beter

Maar als je toch alles zoveel mogelijk NL wilt hebben, dan ging ik voor “Staudt & Zoon”

En als het dan dochters worden? :slight_smile:

2e versie oogt een stuk moderner. Meer mijn smaak ook.

Dutch made onderin vind ik wel mooi staan. Misschien zelfs Dutch Made?

Twente vind ik 't klokje meer identiteit geven, dan Watches.

Maar & Zonen… wel errug ambitieus :wink:
Ik bedoel, zonder achtergrond info klinkt 't zoals Lencoth zegt wat… gemaakt.
En anders een beetje voorbarig. Ik zou er nu een mooie merknaam van maken en mocht het ooit zo ver komen, dan wellicht veranderen in Staudt & Zonen of Sons.

grootmokum Schreef:

De onderste, en dan zonder Holland (er staat al
"Dutch made" immers)
En de eerste 1 van de elf even hoog als de
tweede.
En misschien ook Staudt etc ietsje kleiner?

+1 Holland is ook niks, we wonen in nederland en hebben 2 provincies Noord en Zuid Holland. Holland zou ik zeker weg laten.

jo Schreef:

En als het dan dochters worden? :slight_smile:

Inderdaad. Toch een beetje lullig, en dan vooral voor de dochters :smiley:

Verder wel leuk hoor! 2e designs zien er al weer een heel stuk beter uit.

Ik zou er zelf eerder Staudt Watches er van maken, en dan niks er onder. Twente doet mij niet zo veel… maar als je het puur voor jezelf maakt en het doet jou wel wat - vooral doen.

zul je twee dochters krijgen, heb je een probleem :smiley:

2e zou hem voor mij worden! Ben wel erg benieuwd naar verdere details over het horloge!