Wat vinden jullie?

Wat vinden jullie? Welke is het mooist?

De subdials zijn nog niet goed gepositioneerd, ik wacht nog op de technische tekeningen van het uurwerk. Heeft iemand die misschien (ETA 6498)??.

PS: de kleuren worden in het echt iets donkerder (marine/koninklijk blauw)

Explore YvoStaudt Explore YvoStaudt

Mvg,
Yvo

Wat mij betreft absoluut de onderste!

De onderste, en dan zonder Holland (er staat al “Dutch made” immers)
En de eerste 1 van de elf even hoog als de tweede.
En misschien ook Staudt etc ietsje kleiner?

De eerste Yvo!

Groet Jelle

Haha, op het eerste gezicht lijkt het inderdaad dat de 11 niet op één lijn staat, maar dat staat hij wel degelijk!

De onderste Yvo, hier nog wat officiele info:
http://www.eta.ch/index.php?id=59

Succes.

volgens mij klopt de hoogte van de secondewijzer niet, tenzij de formaten vd wijzerplaten werkelijk v elkaar afwijken.

ik denk dat ik ook de 2e mooier vind. maar vrees dat de kast dan weer best forst zal worden. 45mm?

en als je alles in sierlijke letters hebt gedaan, zou ik op de onderste wijzerplaat de lettertype voor dutch made vd bovenste gebruiken.

Die documenten had ik al in mijn bezit, maar er staat niet bij wat de maten zijn van de secondewijzer ten opzichte van de uur- minutenwijzers. :S

Ik vind dat Holland niet zo mooi, woon je misschien in een stad/dorp met een aansprekende naam? Dat zou ik persoonlijk mooier vinden op de wijzerplaat.

Momenteel Pescara (Italië), maar van oorsprong Hengelo. Niet echt charmant, mijn inziens. Of denk je daar anders over?

Ik kies ook voor de onderste layout, en bovendien voor het weglaten van Holland gezien de al aanwezige Dutch Made indicatie, da’s anders ‘iets teveel van het goede’. Ben een fan van blauwe wijzerplaten, dus meteen ook benieuwd naar verdere kenmerken, o.a. qua wijzers, kast en band, graag enige info over dit project en in welke oplage het wordt geproduceerd…

Beste groet,

Xavier

die onderste, maar dan zonder dat " holland " er op.
zuid- of noord holland denk ik dan. Internationaal is het: (the) Netherlands.

Kan mij altijd vreselijk storen aan " holland" als er Nederland bedoeld wordt.

Succes.

Groet
Herman

Orisfan Schreef:

die onderste, maar dan zonder dat " holland " er
op.
zuid- of noord holland denk ik dan.
Internationaal is het: (the) Netherlands.

Kan mij altijd vreselijk storen aan " holland"
als er Nederland bedoeld wordt.

Succes.

Groet
Herman

Tja, komt denk ik door die koopvaarlui van vroeger. Zo kennen ze in China geen Nederland. Er wordt alleen over “Holland” gesproken.

Ga voor de 2e.
Net iets fraaier met de ‘6’ er bij en de letters ‘Dutch made’ komt beter uit.

Dutch made weghaleb. Eta is niet dutch made.

rockstar Schreef:

Dutch made weghaleb. Eta is niet dutch made.

daar heb ik wel n aantal kanttekeningen bij. eta uurwerkjes komen uit zwitserland. maar in hoeverre de onderdelen en materialen uit zwitserland komen durf ik niet te zeggen. wel zijn er voor de term swiss made duidelijkere maatstaven.

maar n klokje met swiss made betekent ook niet altijd dat t alles “swiss made” is.

en zo ook voor dutch made, niet alles is in nederland gemaakt zoals t uurwerkje, wijzerplaat, kast, wijzers, etc. voor zo ver ik weet is er voor dutch made (en dan ook nog es specifiek op horlogegebied) niet n bepaalde richtlijn waaraan voldaan moet worden. zo langt niet alleen om logistieke en verkoop door dutches gaat, maar n bepaalde combi oa van ontwerp, assemblage, afwerking, afstelling, ea in nederland gedaan wordt vind ik dat r best dutch made op mag. en natuurlijk zijn r gradaties, zoals cvdk die eta’s ombouwde, of vd gang die zn eigen kasten ea onderdelen zelf vervaardigt. maar zolang t geen plakmerk is waarvan alles aan t horloge in bijv. china gebeurt kan imho dutch made best op de plaat.

marnix.moed Schreef:

rockstar Schreef:


Dutch made weghaleb. Eta is niet dutch made.

daar heb ik wel n aantal kanttekeningen bij. eta
uurwerkjes komen uit zwitserland. maar in hoeverre
de onderdelen en materialen uit zwitserland komen
durf ik niet te zeggen. wel zijn er voor de term
swiss made duidelijkere maatstaven.

maar n klokje met swiss made betekent ook niet
altijd dat t alles “swiss made” is.

en zo ook voor dutch made, niet alles is in
nederland gemaakt zoals t uurwerkje, wijzerplaat,
kast, wijzers, etc. voor zo ver ik weet is er voor
dutch made (en dan ook nog es specifiek op
horlogegebied) niet n bepaalde richtlijn waaraan
voldaan moet worden. zo langt niet alleen om
logistieke en verkoop door dutches gaat, maar n
bepaalde combi oa van ontwerp, assemblage,
afwerking, afstelling, ea in nederland gedaan
wordt vind ik dat r best dutch made op mag. en
natuurlijk zijn r gradaties, zoals cvdk die eta’s
ombouwde, of vd gang die zn eigen kasten ea
onderdelen zelf vervaardigt. maar zolang t geen
plakmerk is waarvan alles aan t horloge in bijv.
china gebeurt kan imho dutch made best op de
plaat.


misschien is " dutch design" iets?

Tweede! Vertel eens wat meer over je plannen met deze wijzerplaat/horloge?

holland bestaat niet … toch?
nederland netherlands of niets nog beter … :wink:

Ik ga voor de bovenste en ik zou ook holland weg laten, gewoon alleen de naam imvho