Wat vinden jullie?

Ben/was eigenlijk op zoek naar een IWC Portuguese Chrono Laureus Edition maar toen kwam er een andere beauty op mijn pad voor een fijne prijs. Wat vinden jullie?

Klein voetnootje. De reversed Panda heeft gestanste cijfers en de Laureus heeft opgelegde cijfers. (oude wijzerplaten vs. nieuwe).
Van de Anthony Zimmer zijn er 39 gemaakt, van de Laureus 1000.

Deze Anthony Zimmer special edition:

http://s1280.photobucket.com/user/Albranius/media/13186197055_zps60a69550.jpg.html

http://s1280.photobucket.com/user/Albranius/media/iwc-portuguese-chronograph-automatic-black-face1_zpsb0196e3f.jpg.html

Of deze Laureus special edition:

afgaand op alleen deze platen… Anthony Zimmer!

Laureus! die wijzerplaat:}

Ik zeg Laureus!! Vind de wijzerplaat veel mooier.

+1

Sorry, prachtige horloges maar die afgekapte cijfers vind ik echt helemaal niks.
Dat ze daar geen betere oplossing voor hebben kunnen bedenken…

mvg

Daar vroeg ik niet naar :slight_smile:

Overigens vind ik het een vorm van symmetrie. Bijna alle wijzerplaten van IWC zijn als fuga’s van J.S. Bach. Om sommige nieuwe symmetrische lijnen te creëren moeten sommige andere lijnen deels wijken. Zonder die afgepakte cijfers zou het mijn inziens geen gezicht zijn. De proporties zijn precies goed. Ik heb wel eens Quartz replicas gezien met volledige cijfers en waarbij de subdials anders waren gecentreerd: zag er niet uit. Afgezien van het feit dat de ze er überhaupt niet uitzagen.

Afgaande op jouw foto’s zou ik voor de zimmer gaan. Maar de wijzerplaat van laureus zal in het echt met wat zon waarschijnlijk veel mooier zijn.

Anthony zimmer voor mij, ik vind de rode cijfertjes op de subdials van de Laureus maar niets voor zo’n horloge.

Laureus!

Staudt Schreef:

Daar vroeg ik niet naar :slight_smile:

knip…

Daar heb je gelijk aan,
had ook moeten eindigen met
geen van beiden :wink:

mvg

Ik zou voor de Laureus gaan,
Redenen; ik vind een wijzerplaat in één kleur mooier, gekleurde subdials trekken te veel aandacht.
Opgelegde cijfers zijn zoveel mooier.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening, ga gewoon voor dat wat jezelf het beste gevoel geeft.
Eitherway, you can’t go wrong… Zijn beide schitterende klokken !!

Pieter.

Laureus, alleen al voor de wijzerplaat! Prachtig.

Laureus, zonder twijfel. Er zijn veel verschillen te benoemen.
Maar wat voor mij de doorslag zou geven is dat kleine glimmende randje om de subdials van de Laureus.
Door dit randje gaat de wijzerplaat ‘leven’ De plaat van de Anthony Zimmer is ‘dood’.
Voor mij vergelijkbaar met een schilder die een oog schildert maar vergeet in dat oog een klein lichtpuntje te zetten. Zo’n oog leeft niet, zo ook de wijzerplaat van de Anthony Zimmer.

Daar kan ik inkomen. Overigens zijn de subdials van de Zimmer niet zo dood als ze lijken op de foto. Beide hebben het bekende sunburst-effect waardoor ze irl wat spannender zijn. Ook de blauwe wijzers dragen hier aan bij.

Wat mij betreft de Laureus. Die heb ik ook in handen gehad en is gewoon prachtig qua kleurstelling. Het contrast op de plaat is subtieler en eleganter dan bij de Zimmer volgens mij. Het oogt daardoor meer als een geheel en past beter bij de stijl van het horloge.

Laureus!

blauw…

Kwa kleurstelling spreek de Zimmer me meer aan, maar kwa afwerking en details vind ik de Laureus veel mooier. Als ik moest kiezen tussen deze 2 dan toch ‘maar’ de Laureus.

Ik neig naar Laureus, maar je zegt niet voor niets “fijne prijs” bij de eerste. Elk oordeel is afhankelijk van de financiële context, dus kun je vertellen hoe groot het verschil van de één ten opzichte van de ander is?