wat vinden jullie?

Brol is antwerps voor rommel, pritsen, huisvuilmateriaal.

heb zelf ook een guess gc 7000 leuk ding totdat je hem open maakt dan vind je hem niet leuk meer.beter een seiko of een orient kopen veel meer voor dat geld.

Nu even serieus.
Een juwelier waar ik wel eens kom voor een aankoop of herstelling gaat stoppen met het verdelen van drie merken omdat hij ze te dikwijls terug ziet binnen de garantieperiode. “Brol” dus. Deze merken zijn t.w. steel, swatch en Gc.
Zijn ervaring, niet de mijne maar deze winkelier heeft in het Antwerpse een reputatie hoog te houden en is een van de weinige die de luxe kennen zelf te bepalen wat ze wíllen verkopen en wat niet.
Niet enkel de prestigemerken maar meer betaalbare merken verkopen ze. O.a. tissot, certina,junghans e.d.m.
Je moet natuurlijk maar pech hebben, de meeste Gc’s zullen lang goed blijven presteren, dus moet je zeker kopen wat je mooi vindt.
Enkel, een gewaarschuwd man…

Of een citizen ? :slight_smile:

het uurwerk wat er in zit is zo goed als het zelfde als een horloge bij de action haha maar betaalde toen (15 jaar) geleden wel 635 gulden voor die guess.Ja toen het net uit was,was het een hot merk.ze zijn best goed hoor daar niet van maar wil je een horloge met de gedachten van kijk ik heb een guess of een horloge met kijk ik heb een goed uurwerk

Dus de kwaliteit is echt gewoon minder dan andere erkende horloge merken.
Best lastig om een keus te maken citizen indd ik heb daar pas een horloge van binnengekregen van werk super licht titanium ook wel mooi ding. Ik heb ook wat rondgekeken naar andere merken en dan zo rond de 500,- lijkt veel zakelijk en met wat minder poespas op de horloges vind het een keer mooi om een mooie opvallende klok te dragen niet te maar wel dat die beetje eruit knalt

Groetjes

als je een opvallende wil moet je naar de seiko monster gaan kijken veel horloge voor weinig geld,veel mod mogelijk heden,en makkelijk te bestellen bv monsterwatches.

Het gaat mij totaal niet om het guess merk eerlijkgezegt heb ik daar niet zoveel mee vond alleen de horloges gewoon erg mooi.
Maar wil ook wel kwaliteit.

Groetjes

kwaliteit materiaal is goed hoor,maar voor dat geld kan je veel meer kwaliteit kopen.

Die seiko monsterwatches is dan weer te iedergeval bedankt voor de sugesties zo kan ik meerdere mogelijkheden bekijken
Groetjes

kijk even bij serious watches is orient dealer.hebben mooie modelen met goede uurwerken.

Ik kan eigelijk ook gewoon naar de klok alleen kijken je kan er in principe altijd een leren bandje opzetten toch ?

Groetjes

als je guess koopt neem nooit die met een inham in de lederen band
zijn erg slecht,wil je een nieuwe kost het je minimaal 80 euro.

Ooke dan thx

En tissot is dat wat? heb een mooie gezien iets boven me bugdet maar wel super gaaf ding.

tissot is gewoon een zeer goed horloge merk,google maar eens even,niks mis mee.

Tissot, Hamilton, Certina, Junghans, Citizen, Seiko, Orient en ik vergeet er zeker nog een handvol, zijn allemaal gewoon prima horlogemerken en betaalbaar, waar je in principe nooit een buil aan gaat vallen. Hoewel je natuurlijk altijd een keer pech kunt hebben. Maar het is natuurlijk niet helemaal toeval dat je ze hier veel ziet. Nou ja, dat komt ook omdat je met deze merken veel vrienden maakt, natuurlijk…:wink:

rikjustus Schreef:

Ik kan eigelijk ook gewoon naar de klok alleen
kijken je kan er in principe altijd een leren
bandje opzetten toch ?

dat hangt van de manier waarop de band vastzit aan de kast. zoals remjo al waarschuwde, met zo n inham kun je minder makkelijk n ander bandje voor in de plaats zetten.
die eerste guess die je liet zien heeft bandjes die bij de kast gewoon recht zijn. daar is t makkelijkst wat anders voor te vinden. wel nog even letten op de breedte (lugbreedte). voor even maten zoals 20 en 22mm zijn er meestal makkelijker bandjes te vinden dat voor oneven maten als 21mm.

en mocht je de metalen band ook erg mooi vinden/willen hebben, dan zou ik de versie kopen met metalen band. achteraf t lederen bandje kopen is praktisch altijd goedkoper dan de metalen.

ik weet niet wat de prijsklasse van die gc horloges zijn en je budget is, maar er zijn ook horloges met n mechanisch uurwerkje. veel wis/horligeliefhebbers vinden dat soort ‘ouderwetse’ uurwerkjes leuker dan een quartz uurwerkje met batterij. misschien ook iets om te overwegen. als dat t geval is, laat even weten, want iemamd zei zoiets als ‘elk voordeel heb zn nadeel’.