Ik ben nieuw op dit forum, en ben al enige tijd aan het kijken naar horloges.
Nu heb ik me oog laten vallen op de GC lijn van guess en dan vooral het type x81005g5s en de x72001g1s hebben jullie hier ervaring mee en wat vinden jullie van dit merk ?
Guess-horloges vallen wat mij betreft onder de ‘modehorloges’, ook wel bekend als ‘plakmerken’ ofwel: een bedrijf met een andere core business besluit dat het ook een horlogelijn erbij wil doen en laat heel goedkoop (vaak in China) horloges maken waar dan de naam van dit bedrijf op geplakt wordt. Hier in de winkel worden ze verkocht aan mensen die weinig met horloges hebben, maar het merk in kwestie leuk vinden. In de ‘gewone wereld’ vinden veel mensen dit hartstikke leuk. In de WIS-wereld (horlogeliefhebbers, dus) zijn dit soort horloges weinig geliefd.
MAAR, hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb, heb ik begrepen dat Guess met de GC-lijn toch wel een serieuze horlogelijn tracht neer te zetten. Dus kwalitatief echt wel wat beter dan het gemiddelde plakmerk. Maar (daardoor) ook wel een stukje duurder.
Mijn horlogehart gaat er niet direct sneller van kloppen, maar als jij het mooi vindt. Ja, waarom niet?
bedankt voor de snelle reacties.
ik zal is ff kijken of ik een paar fotootjes kan plaatsten van de horloges van gc die ik op het oog heb. Ik zou dan ook graag is willen horen wat voor merken vergelijkbare horloges hebben in diezelfde stijl zegmaar.
bedankt inderdaad ook erg mooi.
Omdat ik nu al een horloge met stalen band heb ben ik op zoek naar een horloge met een leren band en dan het liefst niet te zakelijk.
Toch bedankt voor je post
Als hij deze reacties leest zijn we nog niet jarig hoor.
Oudewijvenclub en aansmeren Seiko, Hamilton, Tissot of Oris zullen ons weer om de oren vliegen.
Ik duik even onder…
Als hij deze reacties leest zijn we nog niet jarig
hoor.
Oudewijvenclub en aansmeren Seiko, Hamilton,
Tissot of Oris zullen ons weer om de oren vliegen.
Mocht je voor de GC gaan dan vind ik die bovenste wel de mooiste, ivm het contrast van plaat tov wijzers.
Verder wens ik je veel plezier met de keuze die je gaat maken.
Waarom is het troep ziet er mooi uit (vind ik) en als ik het goed heb begrepen is het uurwerk en het materiaal ook prima.Gaat het dan puur om het merk wat niet gewaardeerd word omdat het eigenlijk geen authentiek horloge merk is met een geschiesenis ?