Je vroeg het, dus kun je me het antwoord niet kwalijk nemen.
Ik vind 'm ongeloofelijk lelijk.
Van boven/voren bezien is het net alsof ze een koker op een normale horlogekast hebben geplakt. Er is op het oog geen enkel verband tussen de bezel en de kast, en die rare zwarte ringen maken dat nog veel erger dan het met een stalen koker zou zijn. Versta me niet verkeerd, dat zou ook als een lul op een drumstel slaan.
Dan is daar de band die op de render naar voren lijkt te komen ten opzichte van de lugs. De lugs die te breed zijn, waardoor de end-link clownesk klein wordt. End-links die me, als ik ze zo schots en scheef zie zitten tussen die lugs, ook nog eens doen denken aan de tanden van Steve Buscemi, maar dan zonder diens karakter.
Vervolgens gaan we door met de maten: 45x14,3 mm is natuulijk belachelijk groot. De enige reden dat hij niet zichtbaar is vanaf de maan is de donkere en zo op het oog matigjes afleesbare wijzerplaat. Een soort van satellietschotel.
Dan is daar de datum, die tussen de wat nutteloze dag-aanduiding en de 24-uurs subdial geklemd is. We gaan door met de lelijke overgang van plaat naar indices naar rehaut en de rare nummers, indice strepen, miutentrack en vijfden-van-seconden track die allemaal los van elkaar lijken te staan. Tot slot het setje wijzers wat gewoon… ja, wat is het eigenlijk?
Ja, daar kun je je zeker een buil aan vallen. Sterker nog, dat ding is zo groot en lomp en dik dat je inbrekers er de hersens in mee zou kunnen slaan.
Heritage interesseert me eigenlijk niet, zolang het bedrijf in kwestie maar iets moois ontwerpt. Dit ding vind ik gewoon aanstootgevend.