Allereerst de beste wensen voor 2019, dat het maar een mooi en gezond jaar mag worden.
Vanochtend zat ik het WWW af te struinen, beetje lezend en scrollend door internationale horloge-sites. Plots viel mijn oog op een horloge dat er fris uit ziet… Weer eens wat anders, moderne twist zeg maar. De specs zijn niet eens verkeerd voor de prijs volgens mij.
Het betreft een minus 8, model 24 layers, Amerikaans horloge (gevestigd in San Francisco), voorzien van een Japans miyota 9120 uurwerk (automaat) met 40h gangreserve op 28.800vph, 26 jewels. Voorzien van een saffierglas, ook de case back v.v. saffier. De kast is wel fors (45mm) maar vind het geheel er best strak uit zien, en voor de prijs (ca. 180 euro) best behoorlijke specs. Je kan je er geen bult aan vallen en tis weer eens wat anders…
Case Size: 45mm diameter / 14.3mm thickness
Case Material: 316L Stainless Steel
Crystal: Sapphire
Movement: Miyota Automatic 9120
Power Reserve: 40+ Hours
Accuracy: <20 seconds/month
Jewels: 26
Band Material: 316L Stainless Steel
Dial: 3-Hand 24-Hour Subdial
Water Resistance: 10 ATM
Een merk zonder enige heritage, geen romantische verhalen over een zwister die dagenlang door een loepje heeft zitten staren, maar ook zeker geen cloon- of hommage-fabrikant volgens mij…
Ik vind wel de datumaanduiding-positie wat minder. Wat vinden jullie?
Zag het toevallig net…ach ja, zoals we watch2day kennen. Net doen of het een super aanbieding is. Terwijl je na een korte zoektocht deze prijzen overal tegenkomt.
Zeker mee eens. 45mm is wel echt fors. Ligt natuurlijk een beetje aan de pols, als ik een 39/40mm om doe is het net een speelgoed horloge maar tis ook niets voor mij. Kwam het tegen; even een frisse wind. Al is het wel een stevige wind trouwens…
Op de site van Minus-8 staat genoemd model voor 300 dollar. Toch iets meer dan de € 180 die kij2vandaag vraagt. Dan hebben we het nog niet over de invoer- en inklaringskosten. Daarnaast hoef je er geen tijden op te wachten. En als laatste: terugsturen naar W2D is toch een stuk eenvoudiger dan naar de u s of a.
Er zijn sowieso al 3 andere aanbieders in EU. Dus je hoeft niet perse bij watch2day of rechtstreeks bij minus 8 te bestellen… Echter heb ik niets tegen watch2day. Ze promoten altijd zo alsof alles een buitenkansje is… Is natuurlijk ook een tactiek die klaarblijkelijk werkt, maar niet alles op watch2day is daadwerkelijk ‘scherp’ geprijsd.
Kleine correctie, dit komt van de site:
Met trots mogen wij vandaag weer de Layer 24 Metal Automatic collectie van het geweldige merk Minus-8 aanbieden! Hij verscheen al eerder op Watch2day en is vanwege het grote succes weer terug. Het allermooiste? We hebben ervoor gezorgd dat de prijs nóg scherper is! Klinkt als muziek in de oren, niet waar?
Dus kijkvandaag had hem al eerder maar nu scherper geprijsd. Een soort van verbeterd recept zeg maar