Wat vinden we ervan? De Kemmner Military (Heuer Bund-kopie)

Voor €440 krijg je deze kopie van een Heuer Bund. De maker en aanbieder Roland Kemmner schijnt dit overigens zelf ruiterlijk toe te geven. Hoe erg is het? Hoe mooi is hij? Wil je hem (net als ik misschien wel)? Kortom, jullie mening?

Specs:
43mm
20mm lugs (zwarte Bund Strap)
hesalite
AS1950/51 handopwinder uit 1965 (!!!) (dus een echt Zwitsers mechanisch uurwerk voor dat geld ook nog, zij het gereviseerd)
Swiss Super-LumiNova C3 (one of the best)
Limited Edition 200 stuks.

2 likes

Mooi ding, alleen een beetje groot voor mij!

1 like

Mooi om te zien, maar het uurwerkje is wel erg simpel. (Tenzij in een hele mooie uitvoering.)
En ik ken trouwens ook alleen de chronograaf van Heuer…die is wel heel veel mooier!

1 like

Die “doet” / “deed” hij ook, google maar.

1 like

Leuk horloge, hij doet me alleen een beetje denken aan de Oris sixty five op de een of andere manier.

1 like

Slechte zaak om een kopie te maken. Gebrek aan inventiviteit, respect en maatschappelijke normen. Verder noem ik schaamteloze bevoordeling, misbruik van andermans ontwerp, vrouwenmisbruik en onrechtmatige verrijking.

5 likes

:joy::joy::joy: Vrouwenmisbruik als in ‘met een namaak horloge de dames het bed in verleiden’?

Foutje, dat hoort in een andere discussie thuis

1 like

1 like

Ik schuif ook aan…

1 like

Pilletje niet ingenomen vandaag ?

8 likes

Maatschappelijk ontoelaatbaar, zo zou ik alles willen samenvatten.
Ik ga nu weer naar mijn feministen forum. :sunglasses:

5 likes

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik vond het een mooi klokje voor 440 zeker als ik hem tegenkom koop ik he m zo. Maar eerstc een vi trafe speedmaster erbij

Sorry?

1 like

Aan de borrel gezeten??

1 like

Vindt het eigenlijk best wel een mooi ding.

1 like

Bij mij zou het altijd knagen dat je een neppert draagt … Had ik al met mijn eerste Steinhart (OVM1) een beetje, laat staan met een 1:1 kopie. Voelt niet goed.

1 like

Wat loopt iederen nou over kopie en nepper te zeuren? Waar staat er Heuer op?

Kom op zeg, doe je ogen open. Zelfs het Heuer logo hebben ze verkracht of misbruikt. Het is maar net hoe je het noemen wilt.

1 like