Kreeg zojuist een mail van Steinhart, wat vinden jullie hiervan?
Ik zelf vind het niet zo geslaagd…
http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-one-vintage,817.html
Kreeg zojuist een mail van Steinhart, wat vinden jullie hiervan?
Ik zelf vind het niet zo geslaagd…
http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-one-vintage,817.html
de cijfers en wijzers zijn me net te geel/goud…
De ocean vintage military staat nog wel hoog op m’n verlanglijstje! Deze vind ik niet zo…
Ik vind hem wel mooi maar de prijzen bij Steinhart gaan ook steeds meer omhoog. Wel lugholes. En deze hoort op een tropic rubberen band.
Wat is een Swiss-made ST.5? Een in Zwitserland opgeleukte ETA 2824 clone van Seagull (of Hangzhou)?
Als het een eta kloon van Seagull zou zijn is hij toch niet swiss made?
Als het een eta kloon van Seagull zou zijn is hij
toch niet swiss made?
Het is Swiss als het aan de voorwaarden voldoet:
the movement has been assembled in Switzerland and;
the movement has been inspected by the manufacturer in Switzerland and;
the components of Swiss manufacture account for at least 50 percent of the total value, without taking into account the cost of assembly.
Een opgeleukte Seagull val daar al snel onder. Een mooie Zwitserse rotor er op en je bent een héél eind op weg 
Het is natuurlijk wel de trend van de laatste tijd: gouden wijzers erop en we noemen het een vintage. Kijk bijvoorbeeld naar merken als Raven en Borealis.
Helaas niet zo mijn ding maar kan me voorstellen dat hier liefhebbers voor zijn.
Eric
Ik vind m mooi, maar ik heb al een ocean vintage military dus deze is wat dat betreft overbodig
Ik vind de plaat niet mooi, en de geelgouden indices en wijzers al helemaal niet.
vind ik zoiets leuker als je van deze modellen houdt. Heb ik ook gehad en weer verkocht, maar uitstekende kwaliteit.
Volgens mij het een opgeleukte 2824 of SW200/220
Ik vind hem echt mooi! Ik zou deze wel willen. Vooral het zeer sterk gewolbte saphirglas lijkt me gaaf!
Ik vind wel dat als je een uurwerk opleukt met een vergulde rotor, dat er dan ook een doorkijkje onderop moet en dat past nou net weer niet bij een vintage duiker.
Dressy duiker, dus helemaal mijn ding. Vond naar googlen idd heel wat vintage duikers met ‘goud’, heeft mss te maken met het lume:S
Eerlijk is eerlijk: Als het om Steinhart gaat ben ik niet helemaal objectief8-)
Vroeger werd er gewoon meer goud gebruikt. Dat stond en staat ook nog steeds heel mooi. Ik word altijd een beetje moe van de aversie tegen goud hier op het forum.
Vind hem best wel mooi, eigenlijk… >X
Zonder de hommage-discussie weer op te voeren is dit wat mij betreft een “goede hommage”: een bijzonder zeldzaam en relatief onbekend model dat al decennia niet gemaakt wordt, maar dan net moderner, strakker en nieuwer.
Moest zelf even zoeken voordat ik doorhad dat deze geinspireerd is door een ref. 6538A ging, een James Bond/Sean Connery Submariner (zeldzaam), maar dan met Explorer dial (extreem zeldzaam).
Hier nog een artikel, gedeeltelijk over 't nieuwe caliber: http://wornandwound.com/2013/12/03/new-things-steinhart-archimede/ . Denk zelf ook dat het een SW200 met gepimpte plaat en rotor is. De prijs (tov van modellen met een 2824) is er wel naar.
Jammer dat men weer voor de bekende weg kiest, bij Steinhart (TD).
Jammer dat men weer voor de bekende weg kiest, bij
Steinhart (TD).
Ja en stom dat Rolex geen reissues uitbrengt. 
Ik vind hem mooi…heb alleen niets met Steinhart 
Ik vind hem wel mooi maar de prijzen bij Steinhart
gaan ook steeds meer omhoog.
maar ze gooien em niet klakkeloos omhoog. denormale ocean 1 black kost (nog steeds?) 350 euro. deze heeft wel n meer bewerkt uurwerk met eigen rotor en verhoogd saffierglas. ook puntjes die em duurder maken. of dat t prijsverschil rechtvaardigt miet ieder voor zich denk ik maar bepalen.
vind ook dat zo iets aparts wel zichtbaar mag zijn. heb zelf geen bezwaar tegen duikers met open achterkantje.
Wel lugholes.
yeah! maar al met al is t toch niet mijn ding.