Ben al enige tijd weer aan het zoeken naar een mooi horloge. Het geld brand in mijn zak maar ik weet me tot nu toe in te houden met als gevolg dat de inhoud van mijn spaarpotje steeds groter wordt.
Nou had ik laatst deze IWC Ingenieur om mijn pols en was erg onder de indruk van de bouwkwaliteit.
Nou vind ik eigenlijk dat je voor de prijs die de IWC kost toch wel wat meer van het uurwerk in het horloge kan verwachten. Slaat wellicht nergens op want het uurwerk is gewoon heel betrouwbaar. Toch ben ik daardoor opzoek gegaan naar iets anders.
In het Watch jaarboek 2015 kwam ik de Eterna Royal Kontiki tegen. Erg mooi, heeft veel weg van de Ingenieur. Het mooie vind ik dat er een nieuw uurwerk van Eterna inzit, daarentegen vind ik de wijzerplaat wat tegen vallen.
Dit is het horloge, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik ga in ieder geval binnenkort proberen deze eens om mijn pols te krijgen.
Heel verstandig dat je een horloge eerst om de pols wil hebben.
In het verkoop gedeelte van dit forum zie ik nog al veel klokjes waar de klik er niet is!
Hendrik
p.s. probeer eens een deftige Rus, super kwaliteit voor weinig
Ach niks mis met de ETA 2892 van de Ingenieur.
Ook al kan ik je wel begrijpen, maar vind de IWC veel meer klasse en uitstraling hebben dan de Eterna.
Vind de kast/stalenband aansluiting heel erg mooi !
De iwc is prachtig. Goede maat, niet te dik, prachtige plaat en een betrouwbaar uurwerk. Ik heb hem een paar keer omgehad en weet zeker dat deze nog eens wordt gekocht…
Heb veel gekocht zonder eerst te passen en ook heel veel, zoniet bijna al die horloges, weer verkocht. Heb besloten om, enkele uitzonderingen daar gelaten, dit niet meer te doen. Verwacht dan ook niet dat er in de toekomst nog veel van mij op het verkoopgedeelte komt.
Heb de afgelopen jaren twee Russen gehad, een mooie poljot en een Vostok. Erg leuke horloges voor een mooie prijs maar om eerlijk te zijn vind ik beide horloges op geen enkele manier te vergelijken met de Ingenieur. Hier is het prijsverschil dan ook naar.
Inderdaad, zoveel keuzes en nog meer twijfel. Ach de zoektocht blijft een groot gedeelte van het vermaak, ik blader gewoon lekker verder in het Watch jaarboek :)-D
De Eterna vind ik mooi, zowel met zwarte als met lichte plaat. Zou ik weleens willen passen, kom ze echter nooit tegen in etalages, zijn ze alleen online of in het buitenland te koop?
Ik heb even op de site gekeken en er zijn toch zo’n 8 dealers in Nederland en een aantal vlak over de grens in Duitsland. Ga er binnenkort maar eens 1 bellen.
De plaat vd Eterna oogt groter, de IWC is een klassieker. Hm… Ik zou voor de Ingenieur gaan. Maar zou met dergelijke bedragen wel even irl willen zien.
de IWC ingenieur vind ik al jaren een schitterend horloge… maar de Eterna mag er zeker ook zijn… mijn persoonlijke voorkeur zou toch naar de IWC gaan… niets mis met het kaliber wat daar in tikt… Ik weet niet wat er in de Eterna zit… is dat Manufactuur?.. zoja… zou ie het werkelijk beter doen dan de ETA in de IWC?..
Heb de Ingenieur inderdaad al bij William op de site gezien. Bij Kamerbeek in Nijmegen liggen er ook voor nog een mooiere prijs (4 weken geleden in ieder geval). Spaarpotje laat momenteel een aanschaf nog niet toe, helaas. Toch bedankt voor de tip!
Hoewel ik geen ervaring met de eterna heb en die er ook fraai uitziet zou ik toch ook voor de ingenieur gaan. Het uurwerk puntje begrijp ik wel maar de prachtige, , wat rustiger plaat en (zo te zien) mooiere bracelet wegen voor mij zwaarder. Bovendien is de ETA zoals je zelf al aangeeft prima.