Ik zit al een tijdje te kijken naar deze Bucherer. Die groene wijzerplaat heeft me eerlijk gezegd een beetje betoverd. De grote datum aanduiding is voor het snelle aflezen van de datum ook wel lekker. De diameter van 41mm is prima voor mijn pols, onder de 40mm lijkt het al snel een damesmodel bij mij.
Verder is dit een limited 1 van 88 stuks, maar volgens mij is dat 88 stuks per plaats die op de caseback staat. Prijs ligt rond de €8000, dat is wel pittig als je het mij vraagt.
Bucherer is natuurlijk ‘gewoon een juwelier’ die horloges onder eigen naam uit brengt. Prachtige zaken zijn dit overigens met vooral top segment horloges.
Misschien toch maar eerst in het echt bekijken. Foto’s blijft altijd lastig beoordelen. Ik houd wel van drukke horloges (als ik zo kijk wat ik nu heb)…
Een antwoord op ‘wat vind je van’ is meestal een kwestie van smaak. Het uurwerk is een ETA 2892 met een module van Dubois Dépraz. Als je er van de achterkant op kijkt zie je alleen het ETA uurwerk. De chrono pushers zitten gelukkig wel op één lijn met de kroon. De complicatie is wel leuk. In dit prijssegment kun je behalve een 7750 derivaat ws. geen geïntegreerde chrono verwachten met een datum complicatie, maar het zou toch niet mijn keus zijn.
Ik ben geen fan van groen en ook niet van de zwarte 12 en 6. Ik kan deze beter pruimen:
Is voor het eerst dat ik iets negatiefs zeg over een horloge. Denk het wel vaak maar zeg het nooit
Dacht ik doe het een keer.
Kopen wat je zelf mooi vindt dat is het belangrijkste.
Dit is een kwestie van smaak. Ik zou er never nooit 8k aan spenderen maar dat is mijn smaak. Waarom niet? Te druk ontwerp. Maar laat vooral jouw hart spreken. Het is jouw keuze, jouw smaak en jouw stijl!
Afgezien van het feit dat Rolex alle Bücherer-stores heeft gekocht en het merk Bücherer inmiddels niet meer bestaat, vind ik dit geen mooi horloge.
Ik vind de plaat rommelig, er gebeurt simpelweg veel te veel. Dat gezegd hebbende, smaak is persoonlijk. Als dit jouw ding is, ga passen. Zoals in een eerdere reactie al aangegeven, zou je op dit horloge zomaar een mooie korting kunnen bedingen, mocht het je IRL bevallen. Succes.