Wat vinden we van de Breitling superocean

Bedankt. Maar ik bedoelde de opvolger voor mij!

Ik stond 15 tal jaar
geleden voor de keuze, de Omega SMP of die Breitling. Het is de Omega Blake geworden. Het feit dat die ook in quartz beschikbaar was heeft toen de doorslag gegeven.

Hoewel dat opgelegde gevleugelde logo van Breitling zoveel leuker was dan dat geprinte Omega logo.

1 like

De foto is van 2006. Ik had ze destijds allebei. Beide na een klein jaar ingeruild voor mijn eerste rolex, een gmt master2.

De breitling was heel comfortabel, de omega was juist helemaal niet comfortabel. Heeft wellicht met de vorm van de pols te maken. Ik droeg de breitling daarom vaker, maar qua looks won de omega met gemak.

1 like

Ik denk dat je de superocean steelfish bedoelt. Die had volgens mijn een formaat van 44mm

2 likes

. Superocean is een fijn horloge

5 likes

Mooi al die diverse antwoorden. Gewoon lekker je gevoel volgen. Ik vind het een mooi draagbaar horloge, prachtige uitstraling en ja wel veel info op de wijzerplaat. Maar dat maakt het weer interessant om naar te kijken.

Steelfish was er in. het begin ook in een 42mm uitvoering

of bedoelde je deze als opvolger ipv de steelfish

3 likes

Cool :sunglasses:

1 like

Steelfish is 44mm.

Eens, dit is wel een ander horloge. Dit is de a17345. Te herkennen aan de brush op de lugs. Draagt overigens erg fijn.

Ja

Heb ze allemaal gehad :rofl:

2 likes

eerste tijd was de 42 mm steelfish ook verkrijgbaar en heette de 44mm de x-plus
daarna was hij alleen nog als 44mm en ging de toevoeging xplus er vanaf
er is toen ook een wijziging in de vorm van de secondewijzer geweest.
Ergo: steelfish kan 42 of 44 mm zijn. de steelfish x-plus is altijd 44mm

https://www.breitlingsource.com/watch_details/Superocean_186.html

Best goed eigenlijk :joy:

2 likes

Dat is dezelfde als in de openingspost, maar dan de chrono versie.

Yup, maar de steelfish die wij allemaal kennen is 44.
42mm zie je echt bijna nooit.

2 likes

42 mm is alleen in 2005 gemaakt.
Kleinere en plattere versie, eigenlijk wel een verdomd goede optie😂

Solide horloges. Prima te servicen, hoge graad 2824-2, mooi af te regelen. Wel vaak vernaggelde bezel-schroeven.

Ik zou 'm ook niet hoeven, maar heb er al een paar hier gehad en het is gewoon mooi spul als je er van houdt. :+1:

Zit veel verschil in hoor, case en dial zijn echt heel verschillend. Bracelet en wijzers zijn hetzelfde.
De dial is echt totaal verschillend en lijkt meer op die van de steelfish door de cirkelstructuur die beide dials hebben (anders dan de gladde dial van de SO in de openingswinst)

2 likes

Ik bedoel de op volger voor mij persoonlijk!
Niet wat Breitling betreft!

3 likes