Wat vinden we van de JLC Master Compressor Extreme?

Je schreef prijsklasse…

Ik schreef dat ik eens was met Kenleaf. En dat je voor hetzelfde geld geen betere kwaliteit kan vinden met dezelfde functies.

Ik denk dat M_Singer bedoelt dat mensen met budget voor een horloge als deze doorgaans niet de genen zijn die het fysieke werk doen, maar in de boardroom zitten en daardoor geen “stoere mannenpolsen” in de klassieke zin hebben :wink:

1 like

Mee eens, in het algemeen is het zeker zo dat de mannen in de boardroom geen werkhanden hebben. Verbaas me ook altijd weer hoe slap de handjes zijn die dit soort types geven. Er is echter wel een uitzondering; de vrije jongens / zelfstandig ondernemers. In mijn bedrijfstak (bouw) de directeuren van lasbedrijven, betonvlechters, duikbedrijven, puinboeren etc. En die laten het ook nog graag breed hangen, maar geen JLC’s eerlijk gezegd…

:thumbsup:

De polsbreedte zal weinig verandere door zwaar fysieke werk… Het enige manier om bredere polsen te krijgen is door overgewicht. En dan denk ik dat degen die in de boardroom zitten daar beter in slagen. Heeft dus niks met uw job te maken imo.

De polsomvang als geheel zal wel iets toenemen door zwaar fysiek werk of krachttraining, de polsbreedte zal vermoed ik nagenoeg hetzelfde blijven.

De hamvraag is hier echter, waar draag je je horloges? Menigeen draagt zijn horloge boven het polsbotje, dus eigenlijk aan de onderzijde van de onderarm (zie ook http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=19101). Die plek is natuurlijk wel heel erg gevoelig voor fysieke inspanning.

Ik vind dit trouwens een erg lelijk horloge. Te groot, te opvallend, teveel complicaties op de mm². Helemaal in de lijn met een hoop andere modellen in de MC lijn van JlC.

Kan de iets minder schreeuwerige (1 knop minder, geen rode markeringen, stalen band waardoor het meer één geheel wordt) variant op meer waardering rekenen?) Ik geef deze een dikke 9, maar smaken verschillen uiteraard.

Als je zo’n horloge wil dragen, dan kijk je meer naar polsbreedte dan omvang. En als ik “wristshot” ingeef op google zie ik dat de meeste hem op het polsbotje dragen, net zoals ik het zelf ook doe.

Als ik dat doe, dan zie ik er ook heel veel die hem net achter het botje dragen. Laten we het er op houden dat niet iedereen zijn horloges op dezelfde plaats draagt.

Laten we vooral niet van uit gaan dat enkel mensen met dunne polsen zo’n horloge kunnen veroorloven :sweat_smile: En dat iedereen ze anders draagt ben ik het met u eens…

Ok. Kon t “met dezelfde functies” niet zien…

1 like

Dit zou ook mijn alternatief voor de Master Compressor Extreme zijn.

Nou ja…Alternatief…

Deze zou het worden, punt! :thumbsup:

Bloedmooi!

Groeten,

Noel.

1 like

Grand Seiko Emergency?

Kan je 2 draaiknoppen van uittrekken i.p.v. 1 voor beter ontvangst…:stuck_out_tongue_closed_eyes:

De manier waarmee je de band op dit horloge kan verwisselen is gewoon weg geniaal. Het gepatenteerde Pull tab systeem waarbij de lugs van het horloge als het ware uit elkaar schuiven.

3 likes

Gaat dit over de JLC? If so, extra reden om te kopen :slight_smile: Ik heb een grondige hekel aan het priegelen met tools