Wat vinden we van de nieuwe CITIZEN Promaster Professional 300 meter duiker?

This item will be released on Apr 10, 2025.

Models:
BN1024-01Z

BN1024-01E

The latest release from the PROMASTER line-up is the Eco-Drive Professional Diver 300 m equipped with the Cal. E365 movement that can run for an incredible 365 days on a full charge.

This new Professional Diver 300 m model, based on the popular CITIZEN PROMASTER Eco-Drive Diver, is a saturation diver’s watch equipped with a helium escape valve and water resistance up to 300 meters.

Ook in het zwart, natuurlijk:

Specs:

• Case / Band: Stainless steel / Biomass-based polyurethane (BENEBiOL™)/includes strap extension)

• Glass: Sapphire glass with anti-reflective coating

• Case diameter / thickness: 46.0mm /16.3mm(design specification only )

• Specifications: Cal.E365 /Accuracy of ±15 seconds per month/Eco-Drive runs for one year on full charge
    ■ISO-standard diving water resistance to 300 m (Saturation Diving)
    ■Luminous (Hands and indices)■One-Way Rotating Bezel ■Screw lock crown
    ■Recycled materials used for selected dial components

En dan het allerleukste…:

$650

En.,
Wat vinden we van de nieuwe Citizen duiker?

Wat vinden we van de nieuwe CITIZEN duiker?
  • 1 Yes
  • 2 No
  • 3 Doe mij maar een Seiko duiker
  • 4 Ik hou niet van duik horloges
0 stemmers
13 likes

Niets mis mee, maar dragen zou ik het niet.

1 like

Heel tof, maar 46mm…

2 likes

Ik vind het leuk! Ik wil hem ook wel!! :grin:

Maar… eigenlijk had dit model gewoon in titanium moeten zijn. Want met 16 . nog wat mm wordt dit gewoon een heel zwaar horloge in staal. En zo dik, en dan nog maar 300m WR, dan ben je wel heel voorzichtig. :pinching_hand:

Ik heb ooit de Citizen Eco-Zilla (a.ka. “de asbak”) gehad, die was 18.6mm.

8 likes

@TS: Vind dit (oudere) model cooler:

9 likes

Voor € 500,-

3 likes

Wat weinig wijzerplaat zo…

Die rode :star_struck:!

1 like

Vind de wijzerplaat te klein en de ring te groot en te dik. Maar dat is slechts smaak

Gaaf horloge, goede maat……:blush::muscle:
T.z.t. maar eens gaan passen.

Groot en een dikke joekel.

Ik vind hem wel leuk.
Lekker groot en dik.

Ik heb liever een barnacle

7 likes

Het is veel meer een opgeschaalde BN0150 dan een voortzetting van de Ecozilla of de 1000m professional van een paar jaar geleden.

En wat me opvalt is dat na de 8050 ecozilla Citizen er toch voor kiest om een heliumventiel toe te passen.

Een stoer horloge, maar ik zou hem zelf nooit kopen. :crazy_face:

Zeker niet lelijk en kwaliteit twijfel ik ook niet aan. Maar hij is niet voor mij.

Ik zeg nee. Mocht ik ooit een carrièreswitch naar beveiliging maken misschien het overwegen waard. Moet echt een goed gewricht zijn lijkt me.

Lekker vet groot en dikke Citizen, maar die prijs klopt voor geen meter natuurlijk. Maar de gangreserve is niet verkeerd natuurlijk, de band vind ik echt niets. Heb zo’n zelfde band gauw van een horloge gehaald.
De BN1014-01Z is al verkrijgbaar toch? tenminste volgens deze site:
Citizen BN1024-01Z Promaster Sea duikhorloge heren rood.

Hier dezelfde ervaring.
Voor duiken een prima klok met duidelijke lume.
Maar zowat een duikbril met hoge hakken nodig om er overheen te kijken. Idd erg dik.

1 like

LOL, ja echte duikers gaan natuurlijk veel dieper :wink:. Maar idd titanium had beter geweest. Die asbak had wel handig geweest toen ik nog rookte, maar man 18,6 is wel heul dik :smile:

1 like