Wat vinden we van de nieuwe CvdK's

Ik ben altijd een enorm zwak gehad voor de creaties van van der Klaauw
maar ik weet niet wat ik van de nieuwe Ceres 1974 en Orion moet vinden.
Deze zijn mij te modernistisch en doen nogal koud en zakelijk aan.
Je moet natuurlijk wel eens vernieuwen maar mijn voorkeur ligt toch bij de klassieke modellen.
Tevens vind ik de kaarsrechte lugs erg storend.

De Real Moon 1980 is wel weer een kunststukje van zeldzame schoonheid waarbij alles op zijn plaats valt m.u.v. die lugs dan weer.

Affijn, oordeel zelf.
http://www.horloge.info/nieuws/Wereldprimeurs-Christiaan-van-der-Klaauw-op-Baselworld/811

De Ceres 1974 vind ik door zijn eenvoud erg mooi. Strak, mooie wijzerplaat ook.
De Orion vind ik dan weer te veel.

De kaarsrechte lugs vind ik ook niet zo geweldig.

De Real Moon 1980 is inderdaad een kunststukje. De prijs trouwens ook…

Vindt de kast op het eerste gezicht niks, maar toch moet je zo iets in levende lijve beoordelen.

De Real Moon is mooi, maar de claim "absolute top op het gebied van “haute horlogerie” lijkt me onzinnig. Neem aan dat het nog steeds een module is op een A. Schild AS 1151 of ETA 2824-2, dus een tandje minder zou op z’n plaats zijn.

Dit soort grootse claims en pretentie is nou precies wat me stoort een het nieuwe van der Klaauw, Christiaan zelf is een bescheiden en gepassioneerd horlogebouwer, maar wars van dit soort marketing grootspraak.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind het kermisklokjes.

Is dit het einde van een Nederlands merk wellicht.

Het is duidelijk te merken dat CvdK onder het nieuwe management een compleet andere koers vaart. In de complicaties zelf is de hand van de meester duidelijk zichtbaar. Maar het ontwerp van de kast vind ik zelf spuuglelijk. Eeuwig zonde…

Ik vind de ceres 1974 wel erg mooi, vooral door zijn eenvoud.

Die Ceres is echt prachtig (tu)

Eerlijk gezegd…vind ik ze niet erg mooi…

haakie Schreef:

Het is duidelijk te merken dat CvdK onder het
nieuwe management een compleet andere koers vaart.
In de complicaties zelf is de hand van de meester
duidelijk zichtbaar. Maar het ontwerp van de kast
vind ik zelf spuuglelijk. Eeuwig zonde…

+1!

1 like

Beste liefhebbers,
Ik ben in bezit van twee van de Klaauws, de ceres en de ariadne, beide naar mijn bescheiden mening heel mooie klokken, wat ik nu zie vind ik heel lelijk, ik vraag me af of de grondlegger zelf nog invloed heeft op de ontwerpen, en staat uiteindelijk nog wel zijn naam op.
Groeten,
Guus

Sorry maar ik vind deze CvdK´s niet mooi

guuswatch Schreef:

Beste liefhebbers,
Ik ben in bezit van twee van de Klaauws, de ceres
en de ariadne, beide naar mijn bescheiden mening
heel mooie klokken, wat ik nu zie vind ik heel
lelijk, ik vraag me af of de grondlegger zelf nog
invloed heeft op de ontwerpen, en staat
uiteindelijk nog wel zijn naam op.
Groeten,
Guus

Persbericht uit 2010 zegt:

Christiaan van der Klaauw zal zijn belang de komende jaren afbouwen. Hij blijft wel het gezicht van het bedrijf en zal zich alleen nog bezighouden met wat hij echt leuk vindt: het bedenken, ontwerpen en berekenen van nieuwe astronomische complicaties.

Dus…

Veel van het zelfde

Om eerlijk te zijn vind ik bijna al zijn horloge niet mooi. Er zijn een paar uitzonderingen, maar helaas vallen deze voor mij ook weer in de “niet mooi” categorie.

De platen vind ik prachtig, de kastvorm zou ik in het echt moeten zien…
Alleen jammer dat ze de stralenkrans rond de maanfase van mijn MauriceBlum hebben nageaapt :smiley:

Ieder zijn ding, hoe fraai het technisch (respect!(tu)) ook in elkaar steekt: ik vind de modellen spuuglelijk>X. Meer voor rijke Arabieren, dan voor nuchtere Hollanders. Hier maak je over een aantal jaren goede sier mee in 'Tussen kunst en kitsch".

Puur persoonlijke mening, maar daar werd ook om gevraagd.

Yek - yek en yek - ik vind geen van de drie echt mooi.

Wat een gedrochten!

ik vind ze te strak te steriel. De oudere modellen hebben een warme uitstraling.