Wat vinden we van de nieuwe Orient Star Moonphase?

Velen van ons kennen Orient als een merk dat fantastische horloges voor een scherpe prijs aanbiedt.

Maar Orient is meer dan alleen een budgetvriendelijk merk. Net als hun zustermerk Seiko, is Orient een Japanse horlogemaker die al zijn uurwerken volledig in eigen huis produceert.

En net zoals Seiko zijn luxe submerk Grand Seiko heeft, heeft Orient zijn eigen premium lijn: Orient Star.

Recentelijk heeft Orient Star een nieuw, zeer fraai Moonphase model uitgebracht. Met een prijs van $3.280, positioneert dit horloge zich duidelijk in een hoger segment.

Wat is jullie eerste indruk van dit nieuwe high-end model van Orient Star?

Wat is jouw oordeel over de nieuwe Orient Star Moonphase?

• :star:☆☆☆☆ (1/5) - Niet mijn smaak
  • :star::star:☆☆☆ (2/5) - Matig, er zijn betere opties
  • :star::star::star:☆☆ (3/5) - Een degelijk horloge, maar niet spectaculair
  • :star::star::star::star:☆ (4/5) - Erg mooi, een serieuze kandidaat
  • :star::star::star::star::star: (5/5) - Fantastisch, een meesterwerk!
0 stemmers

7 likes

Mooi horloge, maar voor die prijs no way.

1 like

Power reserve en roman numerals… bah

1 like

Is dat zo? Ik heb mn geschiedenisboeken niet scherp en zou zeggen dat Grand Seiko en Seiko zustermerken zijn. Maar Orient meer een neefje is.

On topic: mooi horloge! En af te gaan op de foto’s ook heel mooi afgewerkt!

Ja onder Seiko Epson.

Jammer voor de Power reserve meter, verder best aardig maar voor dat geld zou ik toch b.v. een FC kopen.

Best aardig om te zien, ik heb altijd wel een soft spot voor Orient gehad, maar zo te zien is het uurwerk nog steeds afgeleid van het basis uurwerk en dat kan niet voor dit bedrag. Vroegah hadden ze ook nog Royal Orient en die gebruikten high-end Seiko uurwerken.

:point_up_2:vind ik ook minder. Daarnaast produceren o.a Longines en FC mooiere maanfase modellen

Een Power indicator vind ik nooit mooi.
En afgesneden cijfers vind ik echt niet mooi.
Maanfase is wel erg geslaagd.

Misshien ook goed om te vermelden:
‘Orient Star’ is dan weer een premium sub-merk van Orient.
Het logo van Orient Star en orient verschilt dan ook van elkaar.

Power reserve op een Moonphase…nope.

Ja, ik zie dat dit best een aardig horloge is. Maar het is gewoon écht niet mijn smaak. Dus, ik sla even over.

Logo en naam trekken uurwerk uit balans.

2700 euro​:joy::joy::joy::joy:

Tsja Moonphases. Horloges die nooit de juiste maanstand weergeven. Mijn stiel zal het niet zijn.
De leaf hands daarentegen dan weer wel. 2,5 ster.