Wat vinden we van de nieuwe platen voor de AP code 11.59?

AP komt met nieuwe grijze platen voor de Code 11:59. Hier een artikel dat het meer in-depth bespreekt: First Look: New Grey Dials for the Steel AP Code 11.59 Selfwinding and Chronograph

Ik vind zelf de “gewone” het mooist, wat vinden jullie?

27 likes

Ook deze had van mijn 2 of 3 millimeter kleiner mogen zijn, maar ik vind hem erg mooi. Vooral de niet-chrono.

5 likes

Inderdaad, de chrono lijkt wel n moonswatch.

Maar voor dit geld weet ik wel 10 betere opties in goud/witgoud.

2 likes

Je toont de verkeerde kant :wink:

De chrono is niet in balans vindk. De andere is wel mooi.

11 likes

Brrr je zou hem bijna andersom dragen!

1 like

Die chrono is hilarisch (mislukt)!

Ik ben geen super fan van het motiefje.

Ik merk wel scherpe binnenhoeken op de rotor, dan heeft minstens die manuele afwerking gekregen lijkt me? Rest ziet er vrij machinaal uit.

1 like

Grijs, saai en druk tegelijkertijd. Tja. Het blijft AP.

3 likes

Stunning :heart_eyes:

De blue ceramic mag er ook wezen

9 likes

De grande tapisserie bij de ceramic beast vind ik leuk maar wel minder leuk dan de petit tapisserie

De grande tapisserie

IMG_7498

De petit tapisserie van mijn Beast in staal en blauw staat het horloge gewoon vet :heart_eyes:

16 likes

Afgrijselijk. (Die nieuwe code 11.59)

Dan vind ik die moonphase/ calendar van hierboven echt heel veel beter. Weet niet waarom, maar ook de standaard blauwe dial oogt beter in balans.

Al moet de code 11.59 t in mijn ogen nog steeds mn van de kast hebben. Dat dunne bezeltje :ok_hand: en lugs :ok_hand:

1 like

Die zijn veel beter geslaagd ja!

Zover ik weet is die grote ook gestampt…

Nou, alle APRO’s en de bonkige variant van de APRO’s ook hoor. Ik zat zo eens naar de lancering van het 140 (of was het 170?) jarige jubileum te kijken en dacht “daar liggen minstens vier generaties Piguetjes zich in hun graf om te draaien”.

Hoe meer ik deze misère volg, hoe meer ik JLC ga waarderen, ook al is dat dan een Richemont shill.

1 like

Moeilijk te beoordelen op foto’s vind ik.
Zou ze in realtime moeten bekijken om een oordeel te vellen.

1 like

Ik vind ze allebei niet mooi. AP maakt mooie dingen, buiten die bonken, this is not my cup of tea

1 like

AP probeert wel nieuwe dingen. De Code, nieuwe gangwerken, nieuwe motiefjes.
Wat heeft hun concullega nog aan vernieuwing uitgebracht de laatste jaren?
Oh ja, de cubitainer. :zipper_mouth_face:

Ik vind het best ok dat AP experimenteert.
Alleen jammer dat ze niets traditioneels met klassieke stijl meer maken.

1 like

Ik wordt er een beetje duizelig van

Zo, die is echt goed gelukt. Heel gaaf. De andere modellen: mwah. Niet echt lekker qua proporties, vooral de chronografen.

2 likes

In het zwart vind ik de 11:59 het mooist. Ik draag niet graag grijs sinds ik zelf steeds grijzer wordt… :grinning:

1 like

Het kan zijn dat dit in het echt veel mooier is maar op basis van deze fotoos vind ik er niet zoveel van

1 like