Wat vinden we van deze Breitling?

Veel geld voor een 2824-2 horloge, denk ik dan meteen. Ik ken ze van dichtbij en van binnen. :wink: Het is wel superkwaliteit qua kast, wijzerplaat, wijzers. Die Breitling wijzerplaten en wijzers - heb er in mijn BSN-tijd vele in handen/spiraaltangen gehad - zijn wel echt sjiek gemaakt.

Van de huidige lijn is het natuurlijk een van de rustigste modellen om te zien; en elke horlogemaker zet dit uurwerk in elkaar met een oog dicht en een arm op z’n rug gebonden, waardoor je de servicekosten ook binnen de perken kunt houden als je wilt. Hoeft niet met alle geweld via Breitling.

Ik vind ze ook wonderschoon. Staat zelfs bovenaan mijn shortlist. Maar inderdaad je komt ze weinig tegen. Mooie classic look, zelfs de 46mm blijkt volgens de reviews op YouTube goed draagbaar door de gebogen lugs.

1 like

De mooiste moderne Breitling die wordt gemaakt.
Alleen sommige vintage Breilings zijn nog fraaier.
Gewoon doen en van genieten

Ja ho effe Peter…
Dat uurwerk is natuurlijk wel effe verbreitlingd he!

Ik bedoel in die ‘‘cote du Geneve’’ afwerking gaat een hoop tijd zitten hoor!

Maar verder vind ik dit en de Breitling Transocean chrono wel de mooiste lijn.

1 like

Da’s goed aan te gluren. Bewijst wel weer dat de retro-trend laat zien dat mensen - terecht :wink: - die “look” nog steeds zeer waarderen.

O ja, er staat inderdaad Breitling in de rotor gegraveerd, en die gravering is dan weer verguld. Poe poe. :smile:

Helemaal niks, of weinig, met Breitling.

Maar dit is een beauty. Geen geneuzel met rare cijfers. Gewoon strak.

Elf.

Inderdaad veel geld voor een ETA uurwerk maar als je goed zoekt kan je hem ook vinden voor €2500.

Je kan hem dus vergelijken met de Tudor Black Bay die ook een ETA uurwerk heeft en ongeveer hetzelfde kost.

Verschil is dat de Breitling COSC grade is en de Tudor Top grade.

Vind het een vrij atypische Breitling … zeker niet mis, maar ook weer niet heel speciaal …

FWIW : als ik ooit een Breitling zou kopen is het een Navitimer … dat is het klokje dat Breitling typeert imho (net zoals de Sub bij Rolex of Speedy bij Omega). Noem me maar conservatief :wink:

1 like

Het is een heel iconisch Breitling model welke al decennia gebruikt wordt en een behoorlijk goed gelukte re-issue

maar geef mij het origineel maar uit 1956 :wink:

4 likes

Ik heb de Superocean Heritage 46 date gehad. Ik vond het een prachtig horloge. Helaas heb ik deze moeten verkopen maar heb er nog altijd spijt van.

Ik zou hem zeker eens proberen. Wat mij trouwens echt meeviel is dat de 46 op mijn smalle pols goed viel.
[URL=http://s1252.photobucket.com/user/EvolutioNL/media/temporary-1.jpg.html]

[/URL]

Succes

1 like

Ik vind de SuperOcean Heritage door zijn “bescheiden” formaat en uiterlijk werkelijk de mooiste Breitling van het moment… 'k heb em bij Ace & Dik in Amsterdam uitgebreid kunnen bewonderen… gewoon een prachtig toch ingetogen horloge…

ik vind de overige modellen toch vaak te “bling”

@reneJK geef mij die ook maar :joy: :joy:

1 like

Mjam mjam mjam … voor mij ff sparen nog

Schitterend, maar dan wel op de bijbehorende mesh:

Met Breitling heb ik ook niet zo veel. Een enkele Navitimer vind ik nog el gaan. Maar deze vind ik inderdaad TOP!

Dit is een hele mooie! Verder heb ik net als vele medeforummers niet zo veel met de andere modellen. En ook ik vind het teveel geld voor een ETA.

Ondanks dat ik hem mooi vind, is het minder herkenbaar als een Breitling. Erg? Nee, niet echt. Maar ik zou in deze prijsklasse dan toch iets anders kiezen.

Ik hoor veel reacties van mensen die dan iets anders zouden kiezen in deze prijsklasse.

Wat zouden jullie dan kiezen, ben ik erg benieuwd naar?

Geef mij deze Breitling maar , echt een topklok.

Phoe, prachtig deze transocean. Maar mis dat drukke breitling gevoel… :blush: