afgekapte cijfers 
Grt.
PS
Ook een Chronoscope, een van de mooiste pilot chrono’s van Junghans:
afgekapte cijfers 
Grt.
PS
Ook een Chronoscope, een van de mooiste pilot chrono’s van Junghans:
Heel erg mooi, mooi.
mooie vintage look. prijs is op niveau…
Wauw mooi maar de prijzen zijn ook flink.
Mooi klokje, ademt zwaar vintage
Ik vind 'm prachtig, cool retro! Het lijkt op een horloge welke mijn vader vroeger droeg. Heb het horloge na z’n overlijden nooit teruggevonden, dus mogelijk heeft hij het zelf verkocht, ingeruild of is het weggeraakt.
Dan zal hij ook wel zo’n dikke achterkant hebben? Dat vind ik vaak een afknapper bij Junghans, omdat ze gewoon minder mooi op de pols liggen.
Mooi, maar dan zonder dat blauwe “nacht” vlakje…
Hoe mooi Junghansen ook zijn, dat is inderdaad vaak het geval. Ze zijn dikker dan je verwacht. Vooral de chrono’s. Ben morgen op de Kö in Düsseldorf, als er een zie liggen, zal ik hem eens gaan bekijken
.
Heb zelf de Meister Handaufzug, die heeft geen last van te dik zijn:

N.B. Foto van het net.
Ik vind alle Junghansen die tot nu in het topic gepost zijn om van te watertanden.
Figuurlijk dan hè.
Zelf de blauwe versie van de Meister Handaufzug in het echt gezien net over de grens hier.
Geweldig mooi horloge! 
Groeten,
Noel.
Voor de Meister Telemeter!
Erg mooi!
Groeten,
Noel.
Iets te druk voor mijn smaak.

Deze staat bij mij op de wishlist. Helaas ver boven budget.
Ik vind het een mooi horloge maar budgettair iets te. Overigens vind ik bij de andere modellen die voorbj zijn gekomen ook wel aardige modellen zitten.
Fraai horloge zeg!
Geen Junghans maar wel erg mooie vintage looks voor een nette prijs!
http://uhrforum.de/alpina-startimer-pilot-chronograph-classic-eta-7750-a-t236164
(ken de verkopert niet, ik vind het horloge gewoon mooi!)
Ben gisteren met mijn vrouw gaan shoppen in Köln, daar zijn heel wat juweliers die Junghans in de etalage hebben liggen.
Ik heb wel staan kwijlen
maar nu lees ik dat de glaasjes meestal plexi zijn… Is dat niet enorm krasgevoelig?
[quote=“Joppe1976, post:37, topic:55431, full:true”]Is dat niet enorm krasgevoelig?
[/quote]
Er zit een harde coating over, genaamd “Sicralan”. Dat zou krasjes moeten voorkomen. Met echte krassen, heb je een soortgelijk probleem als met gecoat saffier. Je moet er dan eerst de coating afhalen, om de (diepere) kras uit het plexi te kunnen wegpoetsen. Overigens hebben ook andere duurdere horloges plexi, gewoon omdat het zo mooi c.q. authentiek is.
Pro’s: strakke elegante kast, kroon en pushers
Con’s: wat een oerlelijk opgemaakte plaat en wijzers (lees:cheapass).
In deze opzet zou ik er nog geen tientje aan uitgeven…