Wat vinden we van deze Junghans

Liep ik laatst door het plaatselijke winkelcentrum en daar zag ik een aantal Junghans horloges. De Max Bill was me natuurllijk bekend maar mijn oog viel op deze. De Junghans Meister Telemeter. Heerlijke vintage look maar toch hagelnieuw. De prijs ligt rond de 1500 euro. Vinden jullie deze prijs gerechtvaardigd?
Mooi is hij in ieder geval.

5 likes

Junghans heeft mooie modellen. De gehele meister lijn is ook erg mooi. Misschien iets te druk of valt het mee in het echt? Verder wel een mooie klok ook qua prijs denk ik.

Ik vind hem mooi!

Ik had deze in etalage gezien lijkt me mooi ,maar ik vindt ze persoonlijk iets te druk
de prijs vindt ik ook nog al wat veel

Ik hou niet zo van die afgekapte cijfers. Verder wel een mooi ontwerp. Prijs wel wat stevig.

Mooi!!!

Mooie afwerking voor het geld. Volgens mij via Chrono wel goedkoper te vinden.

Lume kleur v/d cijfers had wat donkerder/bruiner gemogen
t.o.v. de kleur v/d wijzers

Ik zou deze persoonlijk niet kopen. Iets te druk.
Afgekapte cijfers hoeft niet lelijk te zijn maar bij deze staat het niet zo.

1500 euro vind ik een nette prijs voor dit horloge, als ik het zo zie !

Vind ik ook. Ik vind het ook een mooie klok (ik ben sowieso fan van de Meister lijn), maar €1500 is de Chrono24 prijs. Winkelprijs lijkt rond de 2K te liggen :frowning:

Mooi. Maar als ik moet kiezen toch liever de wat rustiger bauhaus stijl bij deze kastvorm.

gr, HJR

ook leuk en 279 euro :

1 like

Vind het een heel mooi horloge. De afgekapte wijzers zouden me normaal storen, hier niet, want zo was het ook met het origineel. Zou overigens niet weten wat ik met een telemeter zou moeten…

Nadeel vind ik de 2892 met een DD chrono module. Dat betekent ook dat de pushers en kroon niet op 1 lijn liggen. Minder fraai.

Yep, die Junkers is ook mooi. De €279,= is wel quartz; de automaat is €750,= (nog steeds een stuk goedkoper dan de Telemeter :smile:)

De Junkers heeft ook een Ronda uurwerk. Sommige Junkers hebben een Seiko uurwerk dat loopt ipv tikt is iets mooier.

Ik zag deze laatst in een Duitse winkel, dat vind ik toch wel bijzonder fraai…

2 likes

Mooi, maar dan zonder die dag/datum…

1 like

Had deze een tijd op het oog, prachtig horloge maar net even boven het budget uiteindelijk.

2 likes

Niet helemaal mijn smaak. Zelf de meister chronoscope gehad (wit). Erg mooi maar toch niet meer in mijn bezit.
Deze vind ik nu een pracht.

3 likes

erg mooi!