Wat vinden we van deze Laco Flieger ?


https://shop.laco.de/de/Bell-X-1.html

42 mm
uurwerk: Laco 21 …
Saffier Glas
PVD etc
Prijs:€ 498,=

Naar mening wel een aardig horloge qua specificaties.

1 like

Mooi, en een mooi prijsje…

Ik vind het een mooi horloge. Sommige forumleden zullen problemen hebben vanwege het Miyota uurwerk. Zelf haalt dat me niet uit.

Mooi horloge zeker prijs / kwaliteit !

Mooi, zowel prijstechnisch als uitstraling.

Model doet me toch wel ergens aan denken…

en zeker als ik het typenaam lees…

Gr.

Herman

Ik ben niet zo van Fliegers maar deze vind ik toch wel mooi .

Ik vind het een mooi ding, maar in een Laco hoort toch echt een ETA, Sellita of zoiets naar mijn mening. Ik bedoel, Duitser dan Laco kan bijna niet.

2 likes

Tja, ik heb een beetje van: “wijzers waar ga je met die klok naar toe”

Daar heb je een punt…

Ik heb normaal ook niet zo veel met fliegers maar vind deze erg cool.

Mooi, en een veel duidelijker tijd-aanwijzing kun je bijna niet kopen. :wink:

Erg mooi, maar ik zou een kleurtje op de secondewijzer ook wel mooi vinden

In ieder geval uitstekend afleesbaar. Ziet er goed uit. Nadeel is de Miyota 821A, die niet hackt. Dat hoort toch wel bij een Flieger te kunnen.

1 like

Model an sich vind ik zeer geslaagd, uurwerk is voor mij het struikelblok. Moet het een Japanner zijn dan had ik liever een 9015 gezien.

Mooie uitstraling! Maar ook hier het uurwerk een afknapper…

Ik vind hem tof. Zelf heb ik een Laco Bielefeld. Ook met Laco 21/Miyota 821A met cotes de Geneve. Ik heb het horloge cadeau gekregen en had zelf voor dit geld waarschijnlijk een horloge gekozen met een ander/Zwitsers uurwerk. Achteraf bezien eigenlijk stom, het enige wat ik soms mis is een hackfunctie, verder is het een van de meest accurate automaten die ik ooit gehad heb.

1 like

Da’s wel apart!

Een nadeel van een hackfunctie, vooral bij ETA, is dat het tien seconde kan duren na het weer starten van de secondewijzer, dat de minutenwijzer gaan lopen. Hoogst irritant. Non-hacking heeft dit probleem niet.

2 likes