Wat vinden we van deze Octo? Advies voor NA?

Hallo iedereen.

Tijdje niet hier geweest, intussen flink kunnen sparen en wat mazzel gehad. Op zoek naar wat nieuws.

Wat vinden jullie hiervan? ( Nog niet gepast maar vind m wel heel apart)

Verder weet ik niet echt want wat me aanspreekt is bijvoorbeeld ook in staal te krijgen tov goud voor de helft van de prijs. I am looking at you Jaeger.

Verder is de traditionele top 3 (A Lange & Sohne, Patek en Vacheron net een brug te ver qua prijs)

Al vraag ik me een ding af > Waarom komt deze octo prijstechnisch erg in de buurt van een A Lange en Sohne Thin? Is dat vanwege titanium? Of is dit uurwerk top? > Bedoel een GS Snowflake heeft toch ook aardig wat titanum voor pakweg de helft?

Wat zoek ik? Dress of sportief dressy.
Budget: Pakweg een +/- 12 K
Zichtbodem vereist.
Verdere wensen: Liefst niet te dik of te groot. Max 41 mm mits de lugs niet te lang zijn anders wat kleiner.

Verder is t de vraag: Octo, wat anders of toch even doorsparen voor bijvoorbeeld een van de grote 3 en zo ja wat zouden jullie dan adviseren. Zit er veel verschil tussen de grote 3?

2 likes

Ik vind hem wel aardig, omdat hij zo apart is. Maar kopen zou ik hem niet.
Is een VC overseas niks? Die moet redelijk binnen je budget te vinden zijn volgens mij.

En anders zou ik aan een Ultra thin moon van JlC denken.

3 likes

Is die Octo niet het dunste automatische horloge ter wereld? Een marketing dingetje denk ik.

1 like

Lijkt wel een render op de foto’s. Echt een horloge dat je om je pols moet zien in ieder geval.
Verder kunnen we natuurlijk 100 opties noemen maar als ik jou was zou ik met dit budget een lekker dagje horloges kijken in Amsterdam(of elders) ondernemen. Vind je vanzelf wat je echt wil hebben.

1 like

Zou hem idd gaan passen. Viel mij erg tegen en vind hem op de foto’s erg mooi.

Hoe die op de pols ligt en ook de binnenste ring icm de ronde bezel is het toch niet.

@tompj heeft volgens mij een soortgelijke ervaring.

1 like

Hier ook nog een introductie:

3 likes

Ik vind dit een superleuke optie! Maar, na wat hier boven gezegd is, zou ik hem wel passen alvorens tot koop over te gaan.

Ik zou zelf niet zo snel een Bulgari kopen omdat het meer een juwelier is, dan een horlogemerk.

Zou dan eerder voor een grote 3 horloge gaan, al dan niet nieuw, en ook al moet je er nog even voor door sparen…

Bovenstaand horloge is wel erg cool hoor.

Ah, Seiko, Citizen of Casio! :v::sunglasses:

5 likes

Heel gaaf die octo! Lijkt me een aanwinst voor jezelf en het forum.

Niemand die zich achter de oren krabt?
De grote 3 waren toch PP, AP & VC?

Overigens met alle respect voor Lange.

Met zo’n budget zou ik gewoon rustig om me heen kijken wat er te koop is. Vaak zijn minder bekende merken, niet per definitie mindere klokken. En anders nog ff doorsparen. :grin:

Het is niet een broodje wat je koopt en wat eerder gezegd werd, lekker een dagje shoppen bij de juweliers.
Succes met je keuze

Wel leuk. Naast de bijzondere kastvorm is de band ook behoorlijk uniek.

Desondanks zou ik voor dat budget toch ook eens iets verder kijken.

Prachtig horloge. Ik kijk nu naar het nieuwe stalen model. Ze hebben met de octo verschillende records verbroken en het model is ontworpen door Gerald Genta.