Wat vinden we van: G-shock

…in combinatie met H3 Tritium Tubes?

Na een paar dagen m’n Ballast http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2897362 te hebben gedragen, was ik er wel helemaal zeker uit dat het voor mij geen combi is voor met een mechanisch klokje. Het voelt voor mij een beetje tegenstrijdig tussen een ‘perpetual’ uurwerkje en een ‘beperkt houdbare’ verlichting.

Maar de functionaliteit van ‘altijd’ licht voor zo een 20 jaar is op zich wel praktisch. Nu had ik mijn Casio G-shock GW2500BD om, en bedacht me dat ik het wel een perfecte match zou vinden. Voor een militair/special-ops horloge zou ik zelf G-shock wel solide vinden, de H3 wel discreet doch degelijk licht geven, en met Tough Solar is de accu samen met het Tritium na 10 a 20 jaar ook wel op.

Zouden jullie G-shock en H3 Tritium Tubes ook een goeie combi vinden?

Zou zeker wel een dikke combi kunnen zijn!(tu)

Behalve als het een solar betreft met een goede light functie dan wordt het wel weer dubbelop denk ik.

Met een solar kan je lekker vaak je lichtje indrukken omdat ie toch door licht oplaadt en als die lichtfunctie ook nog een prima werkt is dat prima.

Waar ik wel aan moet denken is dat G-Shocks ook vaak door professionals gedragen worden en dan is het extra handig als er in 1 oogopslag in het donker de tijd afgelezen kan worden zonder met de andere hand het lichtje te hoeven activeren.

Groeten,

Noel.

Heeft Tritium niet ook de eigenschap dat het in de loop der jaren enigszins van kleur verandert? Want dat zou dan weer niet bij een ‘plastic’ G passen, me dunkt. En wat betreft special-ops klokkie zou een illuminator misschien makkelijk kunnen zijn?

Verder vind ik het een goed idee! :slight_smile:

Hoe zit het met de bezel van de Ballast?
Heeft hij bijv. clicks.
Bezel is onmisbaar en werkt veel sneller en makkelijker dan een timer zetten op de G.
zeker bij nachtelijke werkzaamheden.

Ik zou kiezen voor de Ballast omdat hij platter is en minder hinder geeft
bij het dragen en wisselen van ‘bedrijfskleding’ en gear zo is mijn ervaring.

Grt.

Hele mooie combi zou dat zijn! Los van alle functionaliteit die de G-shocks al hebben zou H3 een zeeeeer interessante aanvulling zijn. Ik vind deze techniek echt bij het imago van G-Shock passen. Wat mij betreft een gemiste kans tot nu toe, maar wellicht dat ze het bij Casio in overweging nemen:#.

Het mooiste zou m.i. zijn een G.shock met glasvezeltechniek i.c.m. solar,
waarbij de wijzers naar keuze gloeien zoals die hardloop armbandjes.

je hebt dan geen moeilijke technieken met het vullen van GTLS buisjes, geen gedoe met radioactief gas, halfwaardetijd, kwetsbaarheid etc.
glasvezel licht zou je ook naar wens kunnen dimmen of versterken en van kleur doen veranderen. ( stil alarm / geheugensteuntje etc )

grtz. Gerard