Wat vinden we van URBN22 (input eigenaar post 119)

Zolang het resultaat nog op een horloge moet lijken is dit enigszins onvermijdelijk denk ik. Het is desondanks ook telkens meer mogelijk bereikbare variëteit te vinden.

1 like

Nja… De daadwerkelijke fabrikant rekent minder dan 2 tientjes. Ze zetten zelfs nog je eigen merknaam op de plaat en doos.

Beetje doorschuiven voor meer dan 10x de prijs (bij hoge afname zelfs richting de 20x) mag toch wel als de hoofdprijs bestempeld worden imo.

4 likes

Erg leuk dat er een topic is over dit unieke merk.

Bracht herinneringen boven aan URBNN waarmee BNN vroeger een programma had over Nederlandse hiphop.
Heb me destijds kapot gelachen om de aflevering met Steen.

Net als om dit ‘merk’ trouwens…

3 likes

Vast. Nu vraag ik me af wat de fabricagekosten van een MoonSwatch zijn? Dat retail een veelvoud is van productiekosten geldt voor veel dingen die (grotendeels) uit China komen.

2 likes

Ehr…

IMG_8300

1 like

Volledig mee eens. Ik heb er geen enkel waardeoordeel over.

Ik belicht slechts een manier van bedrijfsvoering die veel mensen betrachten.

2 likes

Ik vind hier vanalles van

1 like

Jumping Jack flash. Helaas is deze jongen meer dumping -guy- bash.
Zal het een verdienstelijke poging noemen om het geld uit iemands zakken te kloppen maar de mijne zijn
dichtgenaaid .

2 likes

Incl ontwikkeling, design, marketing, bakstenen winkels die onderhouden moeten worden, meer dan 2 tientjes gok ik.

Dat gezegd;

Als je nu die exact dezelfde moonswatch ook zelf met eigen merkje uit een Chinese fabriek kon bestellen voor 2 tientjes ipv 200 piek bij swatch had je een punt. De vergelijking slaat hier naar mijn mening de plank nogal mis. De moonswatch is een eigen creatie. Dit is een dropship Chinese kloon met eigen branding.

2 likes

Je denkt echt dat Omega maar - pakweg - 35% marge heeft op de 7700 euro voor een Speedmaster Pro? Die lachen zich helemaal suf daar in Bienne. Ding is twee keer zo duur gemaakt in 5 jaar tijd. 3861 voegt niks toe qua nauwkeurigheid - een 1861 krijg je ook binnen twee seconden per dag. Moet je dan wel zelf doen meestal, maar het kan.

Ik bedoel maar - ik snap niet dat mensen zo vallen over de 260 euro van een Moonswatch. :man_shrugging:

5 likes

Leuk om alle meningen te lezen! Gisteren heb ik mij voor de nieuwsbrief ingeschreven, vandaag heb ik me er iets meer in verdiept. 240 euro is inderdaad flink aan de prijs.

Op vakantieveilingen pak je een rotorcraft voor 30 euro. Deze is zeker vergelijkbaar. Ik had me nooit verdiept in deze kastvorm, dus ik ben blij dat er mensen hier op het forum zitten die dit al wel eerder hadden gezien.

Hartelijk dank voor alle info, de kastvorm is zeker het ontdekken waard, alleen een onderscheidend merk zou leuker zijn :slight_smile:

4 likes

Eens. Maar meer dan 200 voor deze alibaba rebranding is ronduit hebberig :sweat_smile:.

Los van alles moet het bedrijf en de klanten het zelf weten natuurlijk. Ieder zijn ding en ik wens ze het beste toe met hun dropship achtige onderneming. Misschien kunnen ze daarmee genoeg vermogen bouwen om in de toekomst daadwerkelijk een leuk horloge op de markt te brengen.

2 likes

Het is een Zwitsers horloge. Daar staat Swatch nou juist voor. Of - je bedoelt dat ding uit de eerste post. :man_shrugging: :peace_symbol:

2 likes

:point_up_2:

3 likes

Merk :rofl::rofl::rofl:

1 like

deze is in tegenstelling tot deze afgekeken Richard Mille troep nog wel aardig mooi.

3 likes

@ESmilde

Dit is mogelijk het horloge wat je zoekt. Goed horloge huis met geschiedenis en een horloge van kwaliteit;

3 likes

Wat een toeval… er staat er een in het blauwe deel :wink:

2 likes

@FatAndFurious: sterk uitgedrukt, maar true. :smiley:

1 like

Wat is de innovatie? Ze gebruiken een bestaand uurwerk.