Wat vinden wij persoonlijk het mooiste horloge ever?

Dat is een mooie chrono!

Deze…uiteraard!

3 likes

Leg eens uit waarom? :joy:

1 like

Het is geen tourbillon, maar Gyro tourbillon :wink:
Een tourbillion draait in een richting, deze draait in alle richtingen als een gyroscop.

2 likes

:rofl: ik zie er zo’n leuk gezichtje in…

Kwestie van tijd… Dan maak je hem zelf!

1 like

Mijn welgemeende excuses, bij dezen een rectificatie; Prachtig, ik wist niet eens dat er een Gyro Tourbillon Reverso bestond.

1 like
2 likes

Behalve dan deze😃:

2 likes

Helder :joy::joy::+1:

1 like

Heel erg bedank voor de info. Heel erg bedankt! :slight_smile:
Ik denk dat dit heel gangbaar en standaard uurwerk was voor die tijd. Is denk ik eigenlijk dus wel logisch dat Minerva die ook veelal gebruikte.

1 like

Het was een eigen uurwerk :wink:

Dus uit historisch perspectief natuurlijk top om te gebruiken bij een anniversary-editie.

1 like

Bedoelde eigenlijk de Landeron 48/49 waar eerder over geschreven werd. Bij hun chrono’s. :slight_smile:

Ze gebruikten met name hun cal. 20 en incidenteel ook extern gesourced materiaal.

Het was natuurlijk maar een kleine manufacture en dan kun je niet heel snel produceren.

Caliber 48 en 49 zijn geen chrono’s en inhouse. Dus niks te maken met Landeron

3 likes

Nee niet inhouse. Ik dacht ff dat jullie het over Landeron 49 hadden? Blijkbaar van mijn kant een vergissing?

Niet te veel denken, maar beter lezen. :wink:

Kan de vergissing wel begrijpen ivm de nummers, maar de verschillen tussen 48 en 49 waren ook benoemd. 49 heeft dus een centrale secondewijzer.

1 like

Overigens dit uurwerk ziet er heel erg puik uit. Mooi afgewerkt.

1 like

Waar blijkt dat uit?
Vind de afwerking namelijk meevallen. Meeste is machinaal afgewerkt. Mooi, maar niet ‘puik’ ‘echt prachtig’ :slight_smile:

2 likes

Ja tuurlijk bestaat er veel mooier. Wanneer ik dit naast een PP leg dan is het niet moeilijk om het verschil te zien. :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik ben de berichten terug gaan lezen, ik las het gewoon verkeerd. Ik was in de veronderstelling dat er Landeron 48/49 ging en dat zijn eigenlijk wel standaard chrono’s uit de jaren 50/60.

1 like