Ik heb me voor een artikeltje op http://www.horloge.info zitten verdiepen in het merk Saint Honoré. Eerlijk gezegd had ik er in het begin weinig zin in, maar toen ik door de modellen zat te bladeren… Ik ben nu erg enthousiast over het merk. Je moet wel zo ruimdenkend zijn dat je geen bezwaar tegen quartz hebt, hoewel ze ook zat mechanische modellen hebben. Het merk bestaat sinds 1885 dus qua geschiedenis geen probleem.
De mij meest in het oog springende collectie is de Haussman en dan met name:
Haussman Diving (quartz) en Hausmann Magnum Automatic Open Dial:
Beide meten 45 mm. Nu weet ik niet wat ze kosten, ik heb wel gezocht, maar als de Worldcode (zie http://www.horloge.info/nieuws/hf/726) tussen de 790 en 850 kost zal de duiker toch goedkoper zijn? Of niet door de kastconstructie?
Anyway, ik moet zeggen dat ik erg positief verrast ben over het merk! Neem even de tijd om de collectie op hun site te bekijken http://www.saint-honore-paris.com/en/, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Ik heb een artikel over dit merk gelezen in Watching maar kon er toch niet zo heel enthousiast over worden. Ik vind het een beetje overkomen als een mode horloge
Ik moet het stuk nog lezen (heb ook nog amper de Watching open kunnen slaan), maar ik vind het te duur voor een quartz. Ook qua model an sich komen ze niet op mijn wish-list.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik, zodra ik het artikel gelezen heb, voor het merk geen symphatie kan hebben.
Voor mijn horlogebeleving vind ik dit te prijzig voor quartz. Verder ken ik de gehele lijn niet maar deze zijn mooi maar zorgen niet voor sneller stromend bloed. MAW, geen warme gevoelens.
Ik ben benieuwd naar je artikel straks… misschien word ik daardoor veel enthousiaster
Zoals reeds gezegd, roept ook in mijn beleving het merk Saint Honore een associatie op van trendy, modieus en te prijzig in combinatie met een kwarts uuurwerk.
Doch de Coloseo serie ik bijzonder geslaagd.
Met name de 885065 6NIAR heeft een zeer fraaie wijzerplaat met een mooie symmetrie.
Ik vind het behoorlijk prijzig, to be honest, en al helemaal voor een Quartz.
Ziet er wel weer leuk uit, de duiker doet me een heel klein beetje denken aan de Royal Oak.
Ik had de naam al eens gehoord maar toen associeerde ik Saint Honore met mode, parfum in het bijzonder:-)…ik moet zeggen dat er wel bijzonder mooie klokken bij zitten. Hou ik wel van…en quartz maakt het natuurlijk helemaal aantrekkelijk;) al begrijp ik uit voorgaande opmerkingen dat het te duur is voor quartz…
Ik had de naam al eens gehoord maar toen
associeerde ik Saint Honore met mode, parfum in
het bijzonder:-)…ik moet zeggen dat er wel
bijzonder mooie klokken bij zitten. Hou ik wel
van…en quartz maakt het natuurlijk helemaal
aantrekkelijk;) al begrijp ik uit voorgaande
opmerkingen dat het te duur is voor quartz…
Ik weet niet of het erg duur is voor een quartz, maar ik vind het zelf erg duur voor een quartz. Als ik meer dan een Euro of 500 voor een horloge betaal, zou ik zelf altijd een automaat nemen. Ben nu aan het sparen voor een Omega Seamaster Pro, en de automaat kost aardig wat meer, maar ik heb het er absoluut voor over.
Ik moet wel bekennen dat ik nog nooit van de naam Saint Honore heb gehoord, maar ik ben niet erg bekend met die wereld
Ik vind beide voorbeelden mooi, vooral de rechter, ook nog een automaat (mechanisch is een vereiste voor mij). Ik denk echter wel dat die een stuk duurder zal zijn…
Ik zal me ook eens inlezen in het merk, maar vooralsnog komen de 2 getoonde modellen van de eerste post niet op mijn verlanglijstje.
1 vanwege het model
2 vanwege het feit dat het quartz is
Ik heb altijd hetzelfde idee gehad; “te duur voor quartz”. Ik vraag me nu echter af wat het prijsverschil tussen een massaal geproduceerd mechanisch ETA uurwerkje en een massaal geproduceerd quartz ETA uurwerkje zal zijn. Inkoop dan he? Een paar euro misschien? Ik denk dat het gebruikte uurwerk (zolang het een drie wijzer uurwerk is natuurlijk) niet het prijsverschil zal uitmaken. Ik denk dat ze eerder voor quartz kiezen vanwegen de betrouwbaarheid en omdat toch het overgrote gedeelte van de mensen helemaal geen mechanische horloges willen (ivm gelijk zetten, opwinden, etc). Dus te duur voor quartz is denk ik niet aan de orde bij 3 wijzer horloges.
Niet mijn smaak, op de Orsay na misschien. Maar voor dat geld koop ik liever iets anders.
Het merk, zo met Paris eronder, doet me ook erg aan make-up zalfjes enzo denken
Ik heb de site van dit merk doorgesnuffeld, maar het levert bij mij geen warme gevoelens op voor de getoonde modellen.
Ik vind het allemaal een beetje overdone. Maar dat zal wel aan mij liggen, want ik ben nogal voor basic.