Wat vinden wij van

Junghans?
Ik heb al menig maal overwogen een vintage Junghans te kopen, maar op één of andere manier weerhoud mij iets. Misschien omdat Junhans ook een hoop (lelijke) quartz horloges maakt? Aan de andere kant is er onder andere de Max Bill van Junghans (nieuw en oud) wat prachtige horloges zijn, echter weer redelijk duur. Ik weet niet goed wat ik er nou van moet vinden, jullie?

Hallo Henrik,

In de '70 heb ik veel Junghans hersteld gehad en is mij nooit in de smaak gevallen. De opstelling en systemen gebruikt in deze horloges wijkt af van de normale Zwitserse. Is het een “gevoel” bij mij of wat, ik zie het liefst een andere machaniek.
Ieder zijn gedacht natuurlijk, maar persoonlijk zou ik het nooit kopen.

Freddy

Junghans ?

Doet me altijd een beetje denken aan die lelijke strakke keukenklokken op 220 volt uit de jaren 60 en 70.
Voor de rest zijn ze nogal sterk met atoomklokgestuurdequartzhorloges (3x woordwaarde :D)

Ze hebben ooit eens een mooi flieger horloge gemaakt, Poljot maakt zoiets ook op het moment (na ?)

tsja veel wijzertjes, dan is 't voor mij al gauw OK … :smiley:
Zitten er in de “gewone” vintage Junghans horloges niet van die pen-anker uurwerkjes??
De moderne repli-Max Bill ziet er inderdaad ook best goed uit, wat had jij op 't oog?
Paul

Altijd gesteende ankers gezien. het zou wel kunnen dat er pinankers bestaan maar nog niet tegengekomen en er ook nooit naar gezocht omdat het niet bij mijn favorieten behoort.
Ze hebben wel een paar mooie chronografen zoals de jouwe en zijn wel goed maar dan ook gebouwd naar zwitserse normen .

Nou ja, zo’n Max Bill. Mijn overbuurtvrouw heeft er een…

Voor diegene die ze niet kent:

Die flieger is wel supermooi: