Wat vindt HF van Cartier?

Mooie beschouwing, mooi merk.
Onderhoud schijnt wel een dingetje te zijn.

Aan een Quartz heb je toch niet zo veel onderhoud?

Da’s het voordeel van kwarts hè? :wink:
Je begrijpt dat het kostbare onderhoud op de mechanische calibers slaat…

Wat HF ervan vindt weet ik niet maar ik ben er, inmiddels alweer bijna een jaar, zeer tevreden mee.

:smiley::+1:

22 likes

Schitterend! Hoe zit het met aftermarket banden opties? Die zijn er vrijwel niet toch?

Nee door het klikmechanisme zijn er volgens mij geen aftermarket banden.
Wel een mechanisme om makkelijk, snel en zonder gevaar op krasjes bandjes te wisselen
Voor jou dus ideaal :grin:

3 likes

Ik vind de blauwe versie van de Santos ook echt mooi

1 like

Vind ik misschien ook wel wat mooier maar hou het graag bij de originele kleuren.

Ik zit te denken aan een Monaco, die dan blauw moet zijn of een ZEP die dan weer wit moet zijn. Ja, ook ik heb een tik.
:slightly_smiling_face:

7 likes

Boutique horloges een sieraad die toevallig de tijd aangeeft

Enne… Cartier vind ik mbt hun sieradenlijn nogal protserig :roll_eyes:

imageimage

Deze zou ik toch wel overwegen :ok_hand:t2:

10 likes

Keith, dus…goedgekeurd :+1:

Cheers! :cocktail:

8 likes

Nee… cartier snap ik totaal niks van.
Ik roep wel eens dat één van de voorwaarde om een merk te kopen is dat het voor mij "echt voelt"
Cartier kan mij dit gevoel niet geven.

Dst geprinte plaatje, die kermis cijfers, dat batt uurwerkje (meestal) en niet te vergeten dat neppe blije detail in de kroon. Wtf doet dat kinderspeelgoed blauwe steentje daar dan???

Nee, voelt echt niet echt
Voelt als een leuk voor mijn dochter van 14.

Dus een catier om de pols bij ikke?. Nope no way.

Vind de Santos trouwens niet lelijk, maar alsnog geen gevoel van echt te vinden.

Cartier is een huis met meerdere gezichten maar respect dwingt het voor mij zeker af. Ja, hun reputatie van quartz gedreven horloges is bekendst en hun historie met ‘must de Cartier’ heeft het zeker geen goed gedaan. Maar goed, in overlevingsmodus door de quartz crisis hebben meerdere huizen gekke dingen gedaan en ‘must’ was een groot commercieel succes.

ECHTER, als je dieper graaf in hun CCP lijn dan kom je echt wel bijzondere creaties tegen. Ik ben het compleet oneens met een aantal personen die zeggen dat ‘Cartier uurwerk niet belangrijk vindt’.

F.P.Journe, Renaud&Papi en Frederic Piquet hebben allemaal in de geschiedenis van Cartier een rol gespeeld. Kijk een opChrono24 naar het uurwerk van een handgewonden Cartier Tortue…prachtig. Hun besluit een paar jaar geleden in eigen huis uurwerken te fabriceren heeft ook mooie skeletons opgeleverd.

Zoals ik eerder heb aangegeven op HF, ik ben een groot fan van hun F.Piquet gedreven Santos Dumont. Nogmaals, de nieuwe santos lijn in quartz is wellicht toegankelijk voor het grote publiek maar het was ooit (naar mijn mening) een van hun meest exclusieve horloge die mondjesmaat werden geïntroduceerd en belangrijker dan de tank Louis. Ik heb het trouwens niet over de santos100 lijn maar de recreaties van Albert Santos’ horloge. Zelf heb ik een vintage santos dumont referentie 7809…toevallig hetzelfde model als in bovenstaande video van Hodinkee.

7 likes

Hou op hoor :joy::rofl::laughing:

1 like

Ik snap je gedachtegang. Respect voor het originele ontwerp. Tag Heuer Monaco zou mooi in je collectie passen. De El Primero overigens ook. :sunglasses::+1:

1 like

Voor mijn gevoel wordt Cartier nu een beetje gehyped vanuit Amsterdam. Neemt niet weg dat Cartier een aantal zeer aansprekende modellen heeft.

1 like

Niet alleen vanuit Amsterdam. Wereldwijd worden er op veilingen record bedragen betaald voor Cartiers. De Cartier crash gaat al richting 100.000 euro

1 like

Dat vind ik een lelijk ding.

Ik vind de ‘reguliere’ tank in elk geval erg goed staan bij mannen in pak of bij dames.

Heb wel een voorkeur voor zo’n simpele (Tank solo/ Francaise). Chinoise vind ik echt weer helemaal niets.

EDIT: Oeps. Per ongeluk geedit vanuit een andere draad…

2 likes

Dit is wel erg sneu gesproken. Laat gaan dat het niet correct is, het is echt een beetje aanstootgevend.

De Tank is op één of andere manier veel lomper dan bijvoorbeeld een Reverso. Het horloge, ook in de Americaine en de Française versies, voelt onbehouwen aan. Net zoals die uitspraak over damesontwerp.

Hou toch eens op. Bekijk het eerder zo: in die prijsklasse wil ik eerst elegantie en dan een goed uurwerk. Wat voor tech het is speelt daarbij minder.

2 likes

Bestaan er ook cartiers met stick uurmarkeringen?