Wat vindt HF van Cartier?

Hallo allemaal,

Een tijd lang kon Cartier mij niet bekoren. Ik vond het maar een sieraden merk die ook horloges maakte. Horloges met veelal Quartz uurwerken en daarmee direct minder interessant. Design met een hoog vrouwen gehalte.
Echter de laatste tijd ben ik steeds meer gaan voelen voor het merk Cartier. Vanuit historisch horologisch oogpunt is het een zeer belangrijk merk geweest en nog steeds. Een merk met een uniek eigen gezicht en design. Cartier is growing on me…

De oprichter van het merk is Louis Cartier. Een echte stijlvolle heer. :sunglasses::+1:

De Cartier Tank is een dijk van een icoon dat als sinds 1919 mee gaat.

De Cartier Santos gaat nog veel langer mee en is het eerste piloten horloge. Louis Cartier had 1904 een pols horloge ontworpen voor zijn goede vriend en piloot Alberto Santos-Dumont.

De designtaal van de Cartier Santos en de Tank is ijzersterk en het ontwerp kan breed worden ingezet en aangepast en evolueren, maar is in essentie hetzelfde. Het kenmerk van een goed ontwerp.

Bij Cartier gaat het meer om vormgeving en design dan het daadwerkelijke uurwerk. Het zijn mijns inziens horloges met een totaal eigen gezicht en filosofie. En zeg nou zelf. Een Cartier om de pols is toch echt stijlvol op en top. I think I need a Cartier in my life…

Ik ben benieiuwd wat jullie van het merk Cartier vinden? Zou je een Cartier kunnen toevoegen aan je collectie? Zou je oke zijn met een Quartz Cartier of blijft Quartz een no go in deze prijsklasse? Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Ik vind Cartier

• Flop

0 stemmers

Een Cartier in je collectie?

• Wel in collectie
  • Niet in collectie

0 stemmers

Cartier en Quartz?

• Cartier met Quartz is geen probleem
  • Cartier met Quartz is een no-go

0 stemmers

Let’s talk watches! Cheers!

11 likes

Wacht even, ben nog bezig met het vorige topic.

31 likes

Niks mis met cartier. Ze doen hun eigen ding.

Hoeveel werknemers heb je inmiddels in dienst voor dit achtergrondwerk?

19 likes

Movement is voor mij sowieso bijzaak. Maar dit topic is wel spam natuurlijk.

Mooi man zo’n stijlvol Roma kampklokje.

17 likes

Deel deel 9 van vorig jaar nog steeds actueel zou zijn… wie had dat gedacht.

54 likes

Vanuit historisch horologisch oogpunt is het een zeer belangrijk merk geweest en nog steeds.

Nou vertel. Welke innovaties hebben we het over?

Complimenten voor dit topic👌
Cartier is een prachtig merk.
Pasha is een favoriet model voor mij.

1 like

Het eerste vierkante/rechthoekige horloge. Eerste piloten horloge. That is quite a CV.

2 likes

Hmm. Niet onder de indruk, een horloge wat gedragen is wat 21.5 seconden in de lucht is geweest voor 220 meter is wat overdreven om als pilot te worden gedoopt maar technisch juist. En een vorm een innovatie noemen… nouja.

Excuus, niet mijn merk. Ik vind de heritage van andere merken wat imposanter/relevanter. En quartz is (ongeacht het merk) overpriced bij zulke horloges.

4 likes

Ik vond Cartier een nerdy merk maar nu stiekem best wel smaakvol.

1 like

Cartier is growing on me as well. Ik ben meer van de sport horloges zoals men weet, maar een dress watch in de collectie in de vorm van een Cartier Tank Solo zou ik best wel tof vinden.

2 likes

Sterker nog Cartier heeft het eerste pols horloge op de naam. In die tijd was alles zakhorloges de Santos Dumont was ook het eerste pols horloge en daarmee dus tekenend voor de hele hedendaagse horlogerie.

1 like

Leuk topic Ralph, leerzaam zelfs. Dank je wel! :ok_hand:

2 likes

@anon66999254HFDEF je gaat toch niet serieus een quartz shitter Cartier kopen? Had ik niet verwacht van zo’n zelfverklaarde purist als jij.

Quartz zijn geen echte horloges en quartz is 3 keer nada, heb ik van jou geleerd. What the fuck happend to your horological principles? :flushed:

5 likes

De enige Cartier die mij echt kan bekoren is de Santos met de blauwe wijzerplaat. Ik krijg daar wel wat speekselvloed van.

1 like

This topic is temporarily closed for 24 hours due to a large number of community flags.

You’re welcome :sunglasses::+1: