Veel duurder dan 200 euro. Richting of zelfs over de 300 euro. Compare apples with apples. En dat gezegd te hebben de Citizen verpulverd de 5KX.
Dat sowieso
@ iedereen ik heb het ook eigenlijk over mechanische horloges. Niet over Quartz.
Oh ja, want quartz is het net niet hè …
De rubberband van deze Citizen vond ik echt verrassend. Zo comfortabel! Alleen daarom al staat hij al hoog op mijn lijstje.
Klopt. In deze categorie is Quartz 3 keer nada. Quartz wordt pas interessant in de categorie Megaquartz (Breitling), Oysterquartz (Rolex) of 9F Quartz (Seiko). We are talking real watches here, so we are talking mechanical watch only
Hahahaha, …
Hé, we zijn het roerend eens! Da’s één van twee mechanische duikers die ik absoluut top vind voor geen geld.
De reden dat ik liever Seiko dan Citizen automaten heb is omdat Seiko’s automaten bi-directioneel opladen en geen last hebben van de stotterende seconde zoals dat bij de NY0040 kan. Maar miyota 9xxx serie automaten, da’s dan weer wel een optie. En dit is een milde voorkeur, geen harde nee.
Wat wel een harde nee is? Citizen’s mineraalglas. Dat spul is kudt met per0n. Hardlex kan veel meer hebben, ook al is het niet perfect. Kom ik toch weer hier op uit.
SKX009 - 180 Ekkies bij eGlobal, destijds.
Dat gezegd hebbende, ik loer echt al heel lang naar die Citizen, en voor minder dan 200 Euro kom ik ook vaak bij Citizen uit. Niet alleen hun autmaten, maar juist ook dit soort dingen:
Daar zijn we het dus weer niet eens. De beste toolwatches zijn quartz. En sommige van de beste dresswatches ook. Goed horloge is goed horloge. En al helemaal ais het voor 175 ballen een einde-wereld-horloge is.
plasticen wegwerp troep. Probeer het nog eens.
Dat zei ik toch? Ik heb er niet meer dan 200 voor betaalt dus mijn appel telt mee in de vergelijking.
En nogmaals dankjewel voor je mening, maar mijn appel verpulvert jouw Citizen.
Erg fraai! Welke is dat?
Thnx horlogevriend. Dit is de NY0080 Fugu Limited.
Wedstrijdje duiken doen naar 25 meter? Kijken wie er aan het eind van de rit waterschade heeft? Of is de 5KX geen duiker? Hij ziet er namelijk wel zo uit…
Wedstrijdje meisjes regelen?
Win ik altijd met die 5KX en vind ik belangrijker. Ik duik nooit met die dingen.
Ik draag liever een mooi horloge van 200,- (give or take) dan een gedrocht waarmee je iets kan wat je nooit doet.
Dat gezegd hebbende ga ik ook zeker niet ontkennen dat ik Seiko 5’jes echt geniaal vind! Dressy, sports, dive-style; voor bijna alles is wel een 5 te vinden.
Met een aanschafprijs van onder de 100 en mod onderdelen in alle soorten en maten kies ik toch een Amphibia.
Service interval van 10 jaar is ook niet verkeerd.