Wat voor band?

Een tijdje geleden heb ik een vintage Sicura Alarm gekocht via het forum. Leuk ding, maar het kwam op een dun leren bandje:

Het bandje loopt vrij smal uit, aan de voorkant ziet het er nog niet eens verkeerd uit. Maar het is het niet, dus ik ging op zoek naar wat anders. Ik had nog wel wat liggen, zoals een bund:

Ik wilde echter ook kijken hoe het op nylon staat, ik had wat goedkope bandjes gekocht.

Ik vind de nato goed staan, maar de kleur klopt niet. Het legergroene scheelt net teveel met de wijzerplaat waardoor het gewoon “viezig” wordt :slight_smile:

Ik ben er niet over uit wat ik er nou op moet zetten. Wie heeft nog wat mooie suggesties?

misschien een zwarte leren nato band?

Ik vermoed dat er fabrieksaf een gladleren bandje op heeft gezeten. Maar je andere opties zijn ook leuk, de bund vind ik het minst.

leuk horloge!
denk gewoon mooi beetje lichtbruin bandje …

Mij lijkt het mooiste een leren bandje

een NATO is toch meer iets voor duik/tool/militaire horloges

Farone Schreef:

misschien een zwarte leren nato band?

Had ik ook nog liggen, maar er is helaas te weinig ruimte tussen de bandpennen en de kast om de band er tussen te krijgen.

De bund en groene nylon vind ik wel leuk staan. Nato’s vind ik meestal te dun. Bij zo een dikke kast vind ik een dik bandje mooi staan.

Maar zoals Tico al zei, bij zo een vintage klok was de stijl een dun bandje.

Ik vind de band op de eerste foto wel écht passen bij het horloge en de leeftijd van het horloge.

Marijn2 Schreef:

Ik vind de band op de eerste foto wel écht passen
bij het horloge en de leeftijd van het horloge.

Nadeel van dat bandje is dat hij heel smal uit loopt. Het is een wat dikkere klok, het matcht niet helemaal. Ik wil hem graag een combinatie van vintage en “stoer” maken. Misschien moet ik een bruin egaal leren bandje dat over de volle lengte wat breder blijft proberen.