Wat voor bandje voor deze Universal Genève

Beste Liefhebber,

Vorige week heb ik deze UG Gekocht. Het horloge loopt netjes op tijd alleen omdat ik niet zeker was van de onderhoud geschiedenis heb ik hem toch maar even een kleine beurt gegeven. Nu komt hij binnenkort terug en wil ik hem gaan dragen. Het horloge zat op versleten leren band. Nu wil ik een nieuwe band aanschaffen. Hebben jullie suggesties?(Kleur,stof,leverancier) Ik vind het zelf wat lastig ik heb namelijk bijna al mijn horloges op een zwarte of donker bruine band. En wil wel een keer wat anders.

Ik hoor het graag!

Groet,

TheWatchDude

2 likes

Iets van een gladde beige/zandkleur of een cognac/burgundy met croco patroon?
Hirsch heeft volgens mij mooie banden die betaalbaar zijn, maar ook duurdere banden van echte alligator bijvoorbeeld.

1 like

Nomos suede?

2 likes

Colareb Venezia Tobacco strap. 33 Euro, gaat prachtig werken met deze dial kleur, en omdat het een iets dikkere band is zal ie 'm wat meer body geven op de pols.

EDIT: Ik zie net de klaagzang over donker bruin. Voor een meer Ton-sur-ton beleving kun je ook deze van Colareb bekijken:

Venezia Groen:

Spoletto Vintage Stitching:

Die eerste heb ik zelf net in bestelling voor m’n Seiko Alpinist, en die tweede gaat op een Archimede Klassik Braun 39mm.

1 like

Dank voor het bericht! Die Venezia groen lijkt mij wel wat. Waar zou ik die kunnen bestellen?

Bij Colareb zelf. Hetzij op hun webshop, hetzij van hun eBay account.

Geen dank, trouwens. :grinning::grinning:

1 like

Mooie aanwinst! Is die kroon origineel? Béétje voorzichtig zijn met ruige taken, hij heeft geen schokprotectie.
Vind zelf die Colareb banden (prima kwaliteit overigens) niet zo passen. Het horloge is wat te fijntjes bij de robuustheid van die banden.
Ik zou een lizzard proberen in bruin met een vleugje oranje er in.

Of zoiets (maar dan zonder die stiksels):

1 like

Hagedissen leer.:ok_hand:

1 like

Er is natuurlijk een gedachte dat een horloge wat wat kleintjes of fijntjes is een iets stoerdere uitstraling kan krijgen (en ik haat het gebruik van het woord stoer, dus wat doe je me aan?) door er een wat ruwere band om te gooien.

Hagedisseleer vind ik mooi, maar erg voorspelbaar op dit type dresser en niet bijster frivool. Bovendien: OP wilde specifiek geen zwart of bruin. Dan is zwart-bruin wel heel erg niet wat hij aan het zoeken was. :slight_smile:

We zijn het eens dat die Colarebs een stuk tooleriger zijn dan dit horloge. Maar ik vind de combinatie een beetje staan als off road banden op een vintage road car. (Waarom zou je die Rover 3500/Ford Zephyr/Lancia Aurelia door de modder jagen, of er uit laten zien dat je dat van plan bent).

Tja, ik zou nu eenmaal ook geen laarzen onder een pak gaan dragen ipv nette schoenen omdat ik zo graag niet voorspelbaar wil zijn. :grin:

Verder wilde ik vooral laten zien dat bruin met een vleug rood of oranje heel anders oogt dan ‘plat’ chocoladebruin en misschien toch een alternatief kan zijn. (Voor mij was dat een paar jaar terug eens een openbaring althans). De voorbeelden die ik gaf zijn dan nog wat gematigd gekleurd idd.

Waarom niet? :slight_smile: De Zwarte Cross doet dat met race motoren in de drek, en ik vind het één van de leukste terugkerende nummers op dat festival. :slight_smile:

Daar heb je zeker een punt: Ik zag een staal leer van Ko die zwart en bruin combineerde en een heel andere sjeu aan dingen gaf, absoluut.

Maar ja, de OP wist een distressed groen bandje op de dresser wel te waarderen, en ik denk zelf dat het een aardige combi wordt… Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.

1 like

Na even wat onderzoek te hebben gedaan en bandjes te hebben vergeleken met m’n horloge voor mn laptop scherm heb ik net de colareb Venezia gekocht. Foto’s volgen! Bedankt voor de hulp!

1 like

Zoals beloofd foto’s van het nieuwe bandje op mijn UG. Ik ben er erg tevreden over en ga het bandje ook gebruiken voor mn speedmaster :innocent:

1 like

Horloge heeft echter wel een service beurt nodig hij loopt 2 minuten achter per dag. Iemand die een goed adresje voor het laten service van UG’s/Handopwinders in Zuid-Holland?

Bij voorbaat dank

Denk dat @PeterLC hier wel weg mee weet maar of hij er de tijd voor heeft… Waag er eens een PB aan zou ik zeggen.

1 like