Wat voor ca. 5k?

In verband met een aantal samenlopende omstandigheden wil ik in de categorie tot ca. € 5k mezelf een horloge geven.

Nu heb ik een redelijke diverse collectie en ik heb al wat rondgekeken, maar ik ben er gewoon echt nog niet uit.

Ik hoor heel graag jullie tips.

Nieuw doet me meestal niet zoveel, maar mooie vintage/horloges van enige jaren geleden (ik vind bijv. de Blancpain Villeret helemaal niks en de Léman top) hebben de interesse.
Met Rolex en Tudor heb ik zo mogelijk nog minder dan niks. EDIT: ook Panerai staat, zo vrees ik, in dat lijstje.

Handopwinder, quartz, automaat… alles is mogelijk.
Liefst 36-40 mm.

5 likes

Wat heb je nu in de verzameling?

1 like

LOL. Ehm, redelijk veel…
Duikers, chronografen, triple dates, chronometers, dress, ultrathin, vroege quartz, handwinders, goud, staal, zakhorloges, tourbillons…

Heb je een overzichtje van wat je nu hebt?

Misschien een mooie youngtimer Zenith? Een Espada ofzo?

2 likes

Een Panerai, keuze genoeg :slightly_smiling_face:

Ik heb meerdere Zeniths, o.a. deze (middelste):

Hmm, ik vrees dat ik daar niet zoveel mee heb.
Zeker niet ivm. dit:

6 likes

Tag Heuer Monaco, maar dat zou mijn keuze zijn.

2 likes

@Bernard.

Sta je ook open voor iets out of the box/ klein merk?

Dan heb ik nog wel een aantal suggesties. :laughing:

1 like

Zeker! Hit me!

1 like

Elk z’n ding, vooreerst, maar toch een reactie op dat artikel :grimacing:

José is een expert eerste klasse en ik hou enorm van z’n research. Dat gezegd: je zoekt vintage, dus zou ik niet te veel inzitten met in house movements. Die gebruiken ze nog niet eens zo lang, dus je weet dat je in een vintage met een makkelijk onderhoudbare ETA of iets dergelijks zit. Maakten ze ook nooit een geheim van.

Al zal ik het Panerai-bashen nooit kunnen stoppen, ik zal blijven proberen :joy:

1 like

Een neef van me verzamelt ze. Die heeft er een stuk of 15, limiteds enz. Het doet me vrij weinig. Past ook niet goed op mijn pols.

Dezelfde ervaring heb ik trouwens met de Nomos automaat, dat 1e type, de Tangomat. Prachtig ontwerp, maar het valt zo ongelofelijk rot op mijn pols dat ik 'm niet om wil doen. @Brava heeft er een en die valt bij hem heel goed en bij mij ronduit oncomfortabel. Dezelfde polsomtrek, maar mijn pols is heel plat. De zijne heel rond.

2 likes

En een andere Nomos? Bijvoorbeeld eentje uit de Metro-familie?

7 likes

Kijk aan!

https://www.vintagegoldwatches.com/product/longines-conquest-cal-19as-18ct-pink-gold-1956/

Althans, iets in die trant.

3 likes

Redial… helaas.
En het zit nogal in het vaarwater van mijn rosé IWC.

1 like

Mooie vintage hanhart monopusher.?
Of wakmann tripledate.
Universal Genève tri compax.

Look no further! En je hebt centen over voor nog wat extra’s

5 likes

Wakmann triple date cal. 726 heb ik gehad (die heeft @BG1 nu in zijn collectie) , ik heb 2 UG tricompaxen.

Hanhart ga ik eens bestuderen.

3 likes

Let op hanhart wordt helaas veel mee gerommeld.

1 like

Movado chronograph calastrava ?

Een mooie lange broek, 1mm groter

7 likes