Wat voor chronograaf is er te koop met kolomwheel?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een horloge met een kolomwheel. Ik heb al eens in het verleden een Zeemeeuw gehad waar een ST19 in zat met kolomwheel. Wat is het beste en goedkoopste wat ik kan kopen als het gaat om een swiss made chronograaf met kolomwheel?

Geen vintage!

1 like

Ik zou zeggen: ga lekker naar Zwitserland om te kijken wat daar op de markt te koop is. Als je dat niet lukt kun je altijd nog zoeken met Google.
Hoelang zit je op dit forum?

1 like

Dankjewel voor je mooie suggestie. Ik kom alleen op dit forum eigenlijk niet zo vaak horloges tegen met kolomwiel. Ik heb zelf eigenlijk helemaal geen idee wat er zo’n beetje beschikbaar is aan de onderkant van de markt. Is zoiets te krijgen tussen de 1000-1500 euro?

2 likes

Het mooiste wat je kan vinden is vintage Venus.
Een paar weken geleden stonden er ook hier op het forum meerderen te koop.
Hoewel ook deze prijzen stijgen is er zeker nog wel een betaalbare te vinden.

1 like

Ja, vintage kun je heel veel vinden. Alleen wat als ik een moderne kolomwheel zou willen hebben, waar kan ik dan terecht?

Schaamteloze plug, maar (bijna) binnen budget en met kolomwheel! :slight_smile:

3 likes

Deel eens foto’s van binnenkant :smiley::smiley::smiley::smiley:

De mijne laat ik lekker dicht zitten, maar tegen deze foto kan ik sowieso niet op:

3 likes

De longines van @stefanodibosso is een mooie,
Een Yema Speedgraf misschien:

2 likes

Mooi uurwerk!

Een Longines Avigation Big Eye moet net lukken voor 1500 euro.

3 likes

Ik heb een moderne Tag Heuer Autavia gehad met caliber Heuer02. Mooi uurwerk, wel iets duurder, maar even doorsparen en je hebt een jong gebruikte voor ongeveer 3K.

Beter zicht op het kolomwieltje:

1 like

Gaaf!

Hier wat ideetjes maar goedkoper dan een Seagull wordt het niet, en beter dan de eta/longines voor dat geld ook niet denk ik…

1 like

Hier:

Met Omega 3201 handwinder, co-axiaal column wheel. Iets boven budget vrees ik.

2 likes

Dat is echt prachtig! Beter dan dit kan bijna niet denk ik (ach natuurlijk wel, maar voor het geld bedoel ik). :smiley:

Denk wel dat ik eerder geneigd ben naar een stalen variant die iets minder dress is. Daarom dat die Longiness eerder in aanmerking zal komen.

Heb onlangs al een dress chrono gekocht (niet met zo’n verfijnd en prachtige uurwerk als die Omega overigens).

2 likes