Deze Remova heb ik een tijdje geleden meegekregen. Het loopt niet meer, lijkt een handwinder maar er zit weinig beweging in. Er staat ook niet veel op de plaat en er is enige corrosie zo lijkt het op de wijzers.
Welke Remova heb ik hier? En hoe krijg ik hem open? Er zitten aan de achterzijde geen inkepingen of iets om de achterdeksel er af te wippen.
Kan ie niet gewoon in twee gelijke helften open ?
Dat zou kunnen maar ook daar zie ik zo niet een plek om bijvoorbeeld een mes tussen te zetten.
Ik heb ook gekeken of de pootjes naast de kroon bij elkaar geknepen kunnen worden wanneer de kroon is uitgetrokken bijvoorbeeld.
Toch maar even gekeken of dit echt niet lukt, en een goed mes er tussen gezet. En gelukt, bedankt voor de bevestiging!
Het uurwerkje loopt goed, alleen de wijzers bewegen niet mee, dus daar zal wel iets kapot zijn. Is zo iets te maken?
Op het uurwerkje staat 1525 boven 1526 en daar naast AS. Waar zou ik hierover meer kunnen vinden?
Draaien de wijzers heel erg licht bij wijzerverzetting? dan is de wijzerklemming te licht dan neemt het uurwerk de wijzers niet goed mee
Adolf Schild werkje, mooie kwaliteit. Alles even nalopen: beweegt de balans vrij? Kan de veerton wel opgewonden worden?
Ja, alles ziet er op het eerste oog mooi en vrij uit. Ik verwacht idd met wat liefde dat deze weer netjes gaat lopen. Ik ga hem dan ook even wegbrengen.
Aanvullende vraag, want het lijkt niet echt een zakhorloge, maar is het dat wel?
Ja is een zakhorloge, normaal zit er een rechthoekig beugeltje om de kroon heen
Vandaar de twee inkepingen in de opstaande stukjes, helder.
Dat is een mooie met die blauwe wijzerplaat