Ik stuitte op deze Rolex DJ met jubilee band. De band lijkt aan de zijkant een soort ‘open’ schakels te hebben. Wat voor een type jubilee is dit? Ik zie dit type niet heel vaak voorbij komen en vind het eerlijk gezegd ook wat minder fraai ogen.
Wat zoektermen op het forum en google leverden niet direct een antwoord op.
Staan bekend als rammelband en gaan ontzettend lubberen na vele jaren dragen. Vaak zie je van die Datejusts waarbij de band helemaal is opgerekt. Dan gaat het in de meeste gevallen om zo’n geval met dus gevouwen schakels.
Dank u. Nu ik weet dat het een folded is, kom ik met googelen een stuk verder. Vooral op deze site wordt wat meer uitleg gegeven over de verschillende types jubilee.
De foto van het horloge dat ik deelde zal dus waarschijnlijk een datejust betreffen uit de periode 1950-1970.
Weet iemand of ergens in die periode de ‘vignette’ dials werden gemaakt door Rolex?
Thnx. Jammer, ik vond deze DJ namelijk wel heel gaaf met deze dial. De varianten met diamanten erbij vind ik echt ‘too much’. Maar goed, als het een Redial is vind ik het teveel geld. Er is gelukkig genoeg ander moois wat wel volledig origineel is.