Wat voor een type jubilee is dit van Rolex?

Beste forumleden,

Ik stuitte op deze Rolex DJ met jubilee band. De band lijkt aan de zijkant een soort ‘open’ schakels te hebben. Wat voor een type jubilee is dit? Ik zie dit type niet heel vaak voorbij komen en vind het eerlijk gezegd ook wat minder fraai ogen.

Wat zoektermen op het forum en google leverden niet direct een antwoord op.

Wie kan mij meer vertellen?

Folded

2 likes

Volgens mij kun je hier wat meer info vinden:

https://www.google.com/search?q=folded+jubilee+bracelet&rlz=1C1GCEA_enNL889&oq=folded+jubi&aqs=chrome.1.69i57j0l5.3617j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

1 like

Op z’n Hollands gezegd; gevouwen schakels.

Staan bekend als rammelband en gaan ontzettend lubberen na vele jaren dragen. Vaak zie je van die Datejusts waarbij de band helemaal is opgerekt. Dan gaat het in de meeste gevallen om zo’n geval met dus gevouwen schakels.

1 like

Dank u. Nu ik weet dat het een folded is, kom ik met googelen een stuk verder. Vooral op deze site wordt wat meer uitleg gegeven over de verschillende types jubilee.

De foto van het horloge dat ik deelde zal dus waarschijnlijk een datejust betreffen uit de periode 1950-1970.

Weet iemand of ergens in die periode de ‘vignette’ dials werden gemaakt door Rolex?

Dank voor je reactie. Weet je wellicht of DJ’s met deze band ook geschikt zijn voor een nieuwer type jubilee band?

1 like

Lijkt me stug dat dat past, maar die originele banden zijn toch nog wel her-en-der te vinden?

1 like

Dat past wel, 1601s zijn namelijk ook wel solid band geleverd en bracelets zijn gewoon te swappen ook van een 5 digit volgens mij.

2 likes

Ik weet het niet zeker (altijd lastig met Rolex), maar ik dacht dat je dit soort wijzerplaten alleen zag in combinatie met diamanten.

2 likes

Klopt deze zijn alleen geleverd met diamanten.

Ook zijn deze nooit geleverd in 4-digit modellen.

1 like

Ja.

Nee.

Redial.

1 like

Redial met folded jubilee, ik zou zeggen niet doen en spaar nog ff door…

1 like

Thnx. Jammer, ik vond deze DJ namelijk wel heel gaaf met deze dial. De varianten met diamanten erbij vind ik echt ‘too much’. Maar goed, als het een Redial is vind ik het teveel geld. Er is gelukkig genoeg ander moois wat wel volledig origineel is.

1 like

Thanks voor deze link! Was weer leuk leesvoer :smiley:

1 like