Wat voor een uurwerk is dit en

… is het de moeite van reparatie waard. Horloge van een vriend. Plots tot stilstand gekomen, ook na de gebruikelijke swing bewegingen niet meer aan de praat te krijgen. Het is een horloge uitgebracht door/via/voor ?? Autofabrikant Chevrolet voor Corvette.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Eta 2824-2 of wat daarvoor moet doorgaan en die zijn op zich goed,het merk op zich is niet heel bijzonder en dat het een lim edition betreft maakt in deze niet heel veel verschil.

2 likes

Ik denk een Chinese rip off van ETA.

2 likes

IMO niet waard om te repareren vanuit financieel oogpunt. Tenzij je vriend er veel emotionele waarde aan hecht. Dan zou je er eens een horlogemaker naar kunnen laten kijken…

1 like

Dan zou ik er een Sellita in laten zetten.
Dan kan het echt weer jaren mee.

2 likes

Ik gok een ST2130
40 - 70 $ op ebay

2 likes

Waar zie je dat aan?

1 like

Nou ja, zien, het is mijn vermoeden.
Maar het kan net zo goed wel ETA zijn hoor.
Maar de grove randen van het uurwerk
spreken boekdelen wat mij betreft.

1 like

Is dit niet het ETA logo op het uurwerk ?

5 likes

Ja, verdomt, klopt!

En dat zou heel bekend terrein moeten zijn voor horlogemakers.
Waar zou dan een service op komen?
Ik denk niet meer dan 150 Euritas.

Neem contact op met Hub van Blancewatches.
Een prima adres in Kerkrade.

1 like

Ik lees ook gewoon 2824-2 bij vergroting. :+1: Je moet even weten waar het normaliter staat. :grin:

1 like

Denk je wel even aan de mogelijk te vervangen onderdelen…? Sowieso nooit zo prettig om te lezen, “niet meer dan”. Dat bepaalt straks een horlogemaker, niet jij. :slight_smile:

Kan trouwens zomaar een los schroefje zijn, dat de boel blokkeert. Je weet het echt niet van tevoren. Net een 2836-2 gedaan waarvan alleen het rotorlager gaar leek. Bleek de halve veertonkloof weggeschraapt te zijn door het kroonrad… …alles onder de messingsplinters.

4 likes

Allen mijn hartelijke dank, goed om te lezen dat er zoveel deskundige hulp met een kort berichtje en een paar muisklikken te verkrijgen is. I tip my hat!

Uurwerk vervanging zal een redelijke kostenpost zijn en een reparatie/beurt idem. Maar zoals Peter @PeterLC al aangeeft, dat weten we pas als een horlogemaker zijn/haar licht heeft laten schijnen. De eventuele emotionele band zou het anders moeten rechtvaardigen. You don’t know it unless you open it

Ik zal mijn vriend informeren, hij is nu in ieder geval wat beter voorbereid.

1 like

OK eens.

Maar zoals de TS vroeg, is het een service waard?

Ik denk van wel, maar dat is natuurlijk geheel aan de eigenaar.
Wat wil hij of zij eraan uitgeven…

1 like

Ik ben er trouwens achter gekomen dat deze Corvette horloges door GV2 zijn gemaakt ( Gevril) en die maakten altijd wel gebruik van goede onderdelen zoals dus deze Eta 2824-2 uurwerken,maar ook saffierglas,goede stalen kasten,mooie afwerking en mooie dikke massieve banden.

Dit zal nieuw zo’n 5 tot 600 dollar gekost hebben bij een Corvette dealer.

Er zijn tientallen goedkopere plakmerken die ook corvette op de wijzerplaat hadden staan maar dat was meer merchandise troep en dat is dit duidelijk niet.

Cheapo.
image

Niet zo cheapo.

1 like

Dank en je hebt helemaal gelijk hij heeft dit horloge jaren gelden gekocht op Venice Beach en er destijds 350 US voor betaald. De dollar stond tien op 1,80. Dus vertaald naar de huidige koers kom je ongeveer in de buurt van de prijs die jij vermeld.