Wat voor horloge heb jij een familielid aanbevolen?

Mijn zwager adviseer ik Alpha en Parnis.

4 likes

Why?

Boo-ya!

Ik adviseer opvallend vaak Tag Heuer, hoewel ik er zelf geen heb. Mensen kennen het merk (van de racerij denk ik?) en het biedt (…het gevoel van) Zwitserse kwaliteit tegen een prijs die normale mensen die een ‘duur’ horloge willen, nog daadwerkelijk willen betalen.

Aan mensen die minder willen uitgeven, adviseer ik vaak Seiko maar dan gaan ze meestal toch voor een plak/modemerk. Jamm0r.

3 likes

Omdat ik een pesthekel aan hem heb.

4 likes

Welk typenummer is dit?

Ik heb mijn vader wel eens geadviseerd om voor mooie automaten eerst bij Oris te kijken … dit vond hij te duur dus uiteindelijk is een er een titanium citizen eco -drive gekomen

Fixed that for you.

Ik denk dat @Chillekasper 18 of 14 karaats goud bedoelde. Wat 75 respectievelijk 50 procent massief goud bevat, naast andere metalen.

Anders had je een horloge wat drie kilo woog maar toch een zachtgekookt eitje was. :slight_smile:

Fixed that for you.

Nee.

Voor 99% van degenen die een horloge dragen zou ik Citizen, Seiko, Casio of Tissot aanbevelen. Quartz, welteverstaan.

Niet dat ik de vraag ooit krijg buiten dit forum. :wink:

:rofl: :joy: :rofl: :joy: :rofl: :joy: :rofl: :joy:

3 likes

In mijn geval betekend dit dat ik een degelijke autoverkoper ben zonder verstand :smile:

1 like

Ik heb mijn kinderen en vriendin meerdere horloges gegeven, daarbij eerst naar hun behoeften gekeken en die ingevuld met de hier opgedane kennis over goede kanidaten.

Menigeen herinnert zich wellicht mijn draadje over een leuke Timex Snoopy voor mijn dochter, die hem bepaald niet geweldig vond en daarmee is het risico van andersom handelen meteen aangetoond… :sweat_smile:

In jullie geval zou ik dus even de interesse en het budget aftasten en aanbevelen maar. :+1:

1 like

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

En omdat hij in volle vertuiging Belastingambtenaar is. Kun je je nog beter bij een vaag kerkgenootschap aansluiten.

2 likes

Je verwart ‘massief’ met ‘puur’. :wink:

1 like

Massief had ik even afgeserveerd. :slight_smile:

Er valt niets af te serveren, want er is niets mis met hoe Kasper ‘massief’ gebruikte.

2 likes

Ach, een horloge is een holle kast met een zwikje veermetaal, staal, steentjes en koper er in wat een mechaniek vormt. :slight_smile: Maar dan ben ik mieren aan het neuken. Je vroeg er wel naar. :slight_smile:

1 like

Met massief bedoel ik natuurlijk geen puur goud, dat is 24k. Sieraden zijn natuurlijk niet puur, dat is te zacht. Dus daarom wordt het gemengd met metalen zoals je al aangaf. Maar met massief wordt natuurlijk in deze context bedoelt dat het niet om verguld of goldplatted gaat.

1 like

En verkoop je ook grote Franse auto’s?..:wink:

1 like

En jouw Invicta van 2k is dan dus massief, met deze lezing in het achterhoofd?

Yep, de massief witgouden Invicta is al een keer langs gekomen.

Check, in mijn hoofd speelde een gouden band + kast.
Met een klein klokje waar enkel de kast goud is zou het moeten kunnen inderdaad.