Wat voor horloge?

Geacht forum,
Ik ga een nieuw horloge kopen, mijn keus is nu gevallen op de Oris Classic Date met een diameter van 42 mm en metalen band.
Mijn vraag is zijn er horloges in dezelfde prijsklasse (500-700 euro) die ik volgens het forum ook zou moeten bekijken om een betere keus te krijgen?

Ruud de Vries

Op zich vind ik die Oris wel een mooi horloge. Goede prijs kwaliteit verhouding. Kijk anders eens bij Stowa. www.stowa.de.

Bedankt voor de "Stowa"tip, dit zijn inderdaad erg mooie horloges.
Is er ergens in Zuid-Holland waar ik dit merk LIVE kan zien, ik heb graag iets in mijn handen als ik het koop.

Ruud de Vries

Volgens mij verkoopt Stowa alleen via Internet. En bij dergelijke bedragen zou ik het horloge ook eerst live willen zien. Misschien dat er op de Rikketik beurs in Houten Stowa’s worden verkocht. Ik weet het niet, misschien dat er forumleden zijn die daar iets meer over kunnen vertellen. Misschien is de beurs wel iets voor je om te kijken wat er in je prijsklasse te koop is. Al moet ik je wel een beetje waarschuwen. Ik ben er nu 1 keer geweest en als behoorlijke leek op horlogegebied (vergeleken met sommige anderen op dit forum) had ik toch wat moeite om mijn weg te vinden.
Maar misschien kun je ook eens kijken naar Frederique Constant of Hamilton. Check horloge.startpagina.nl voor heel veel merken en plaatjes kijken. Daar kun je vaak ook vinden of horloges bij je in de buurt beschikbaar zijn.
En als laatste dit forum of “dat andere forum” blijven volgen. Doe je heel veel ideeen op.

chrono24.com is ook een goede start, denk ik. Er zitten ook wel mindere klokjes bij. Maar het geeft een aardige indruk, zowel nieuw als gebruikt. Of sometimeago.com is ook erg leuk.

Groeten, Tom Vreeken.