Dag allen, ik heb in mijn horlogebox nog een Seiko SNK615K1 horloge liggen. Eigenlijk een heel tof horloge alleen het bandje vind ik niks. Ik kan echter nergens bandjes vinden voor dit type horloge waarbij het bandje zeg maar smaller eindigd dan en de kast dus wat uitsteekt aan beide kanten.
Ja, dat is een probleem. Soms worden voor dit soort horloges door de fabrikant zelf, naast een stalen band ook een rubber band speciaal voor het betreffende horloge gemaakt/aangeboden, zoals bijvoorbeeld bij de Tissot PRX. Dat doet Seiko, voor zover ik weet, niet. Dus moet je toevallig iets vinden dat past of iets zelf op maat (laten) maken. Succes!
kijk anders ook eens op deze site,
hier kan je zoeken achter horlogebanden die passen op seiko’s
even de code invullen die je vindt op de achterzijde van je horloge en je krijgt verschillende mogelijkheden
Wat ik heb gedaan, was met wat huisvlijt en een scherp stanleymes een (cheapo) leren bandje vernaggeld om deze uitsparing erin te krijgen.
Het zat, maar daar was ook alles mee gezegd. Dus die route zou ik niet zo snel aanraden.
Mooie Seiko 5 trouwens, mooie RVS band ook. Vraag is of rubber wel zo mooi past qua stijl, past meer bij echte duikers. Maar dat is puur mijn persoonlijke visie.
Ja, de band is voor de prijs niet eens slecht alleen zit mijn polsmaat echt precies tussen twee schakels in waardoor ik hem nooit als keuze uit de doos pak. Zit net niet lekker, dus hoopte wat alternatieve bandjes te vinden die hem wellicht aantrekkelijker maken voor mij.
Ik zou eens contact opnemen met Pattini uit Polen. Ik heb door hun een op maat gemaakt lederen band voor mijn Alpina startimer pilot heritage laten maken en ben zeer tevreden met het resultaat. En prijstechnisch zit je daar ook goed, inclusief verzending was ik 51 euro kwijt.
Ja scherp, net even beter afgesteld en dat scheelt al een hoop.
Wat fijn, al deze goede input! Voor nu even testen met het bandje wat iets beter past en dat, mocht ik hem leuk blijven vinden, toch eens overwegen om een bandje te laten maken.
Horlogebandje Seiko 7S26-02F0 / SNK615K1 / 3277JB Staal 10mm[quote=“FinalBob, post:1, topic:491769, full:true”]
Dag allen, ik heb in mijn horlogebox nog een Seiko SNK615K1 horloge liggen. Eigenlijk een heel tof horloge alleen het bandje vind ik niks. Ik kan echter nergens bandjes vinden voor dit type horloge waarbij het bandje zeg maar smaller eindigd dan en de kast dus wat uitsteekt aan beide kanten.