Wat voor type verzamelaar ben jij?

1 merk liefhebber, inmiddels zijn het er 19, maar binnenkort ga ik dat los laten. Mijn budget zit doorgaans tussen €300 en €1000. Misschien dat ik ooit verstandig wordt en downsize tot 3 high end horloges.

2 likes

Geen verzamelaar ,wel liefhebber . Drie stuks is zat voor mij.

Heel lang een one-watch guy geweest, maar ja…

Ik zit nu op 5 stuks, behoorlijk verschillend, waarvan 2x handwinder, 3x automaat.
Ik ‘verzamel’ op een ‘have my bases covered’ manier, maar wel binnen een bepaalde relatief ingetogen stijl.
Geen bling, geen bi-color, niks groots of protserigs. Heb nu 2x dress, 2x duiker en 1x field watch.

Ik probeer ook te vermijden dat de collectie te groot wordt, maar zo uit het hoofd staan er al een stuk of 4 horloges bij op m’n shortlist, die ik toch ook best graag zou toevoegen, zonder al te veel overlap.

Grappig, ik vind mezelf geen verzamelaar maar een liefhebber.

Kopen voor mijlpalen doe ik niet, dat vind ik een beetje hautain (typ je dat zo?). Horloges die horen bij mijlpalen wel. Ik heb nu een paar blijvers, en die kan ik erg waarderen.

Ik hou wel een beetje bij wat er in de collectie “past” en heb een max van 3 á 4 stuks. En er nu 2 in bezit. Wie weet wordt het in de toekomst wat meer :see_no_evil::slightly_smiling_face:

1 like

Ik verzamel grotendeels ouwe rommel zonder plan of richting, met af en toe iets moderners voor de afwisseling.
Het meeste is tijdelijk.

3 likes

“Verzamelaar” krijg echt jeuk van dat woord, zo ANWB stelletjes achtig… postzegels verzamel je, tuinkabouters verzamelen je, miniatuur autootjes verzamel je…

Horloges… die draag je en die je niet draagt zitten in een doos, box, kluis, watchwinder… whatever…

Echt alsjeblieft laat die spruitjeslucht die om het “verzamelen” heen hangt los van de horloge liefhebberij :grinning:

1 like

“Verzamelen” en “verzamelaar” zijn gewoon het werkwoord en zelfstandig naamwoord dat bij het woord “collectie” hoort. Heeft verder niks met spruitjes te maken. Tenzij jij spruitjes verzamelt…

Ook ik heb als liefhebber mijn collectie bij elkaar verzamelt…

1 like

Ik heb meer onderbroeken dan horloges… Ben ik dan ook onderbroekenverzamelaar :thinking:

Nou ja, ik vind het leuk om verschillende soorten horloges te kopen. Van alles wat… Diver, chrono, dress, moonphase, skeleton etc.

3 likes

Geen verzamelaar wel flipperaar :see_no_evil: alhoewel ik hier eens vanaf wil. Maarja wie niet.

Probeer altijd 3 max 4. Dat vind ik gewoon het fijnste en krijgen ze allemaal genoeg draagtijd

Altijd:

  1. Dress maar niet te
  2. Dive
  3. Chrono
    Als
  4. Iets aparts
1 like

Net als vrouwen je moet alles een keer proberen
Japans zwitsers amerikaans duits
:wink:
Edit:
Russia niet te vergeten heeft ook meer vrouwen dan mannen😝

Dat is toch hetzelfde? Je bereikt een mijlpaal en rondom die mijlpaal koop je een horloge dat je al op het oog had en “koppelt” het aan die mijlpaal. Ik zeg niet dat er bij elke mijlpaal een horloge moet komen. Maar op die manier creëer je wel een extra emotionele band/ symbolische waarde.

Nee, het is iets anders.

Je bereikt een mijlpaal, kijkt naar je pols en dát horloge hoort vanaf dan bij die mijlpaal. Van Timex tot Rolex, plotseling heeft ie meer betekenis. Er is een herinnering aan toegevoegd.

:face_vomiting:

2 likes

Jij mag m niet?

Ok ik zie het verschil niet. Maar ik vind het een mooie verantwoording. Hautain is het iig niet!

1 like

Eentje die sch…t heeft aan arbitraire

, allergisch is voor The Urban Gentry en bij elkaar sprokkelt wat ze leuk vindt en binnen het budget past. (Zwarte dials zijn i.h.a. langweilig en kleur is nödvändig. Paars, roze, oranje, pastelblauw, groen zijn allemaal tof.)

en nood heeft aan een Baltic GMT, een Fortex Essence, een Watermeloenen Studio Underdog en een GS met berken of sakura wijzerplaat.

2 likes

Zwak uitgedrukt, narcistische matennaaier die dweept met een vage aristocratische achtergrond maar en dit is het belangrijkste; zijn filmpjes zijn van geen enkele toegevoegde waarde op horloge vlak.

Geldt helaas voor heel veel meer types trouwens.

3 likes

Hier alleen maar Quartzes…Ben vooral geinteresseerd in verschillende soorten techniek. Gewoon batterijtje, solar, kinetic, satellite, radio, precisionist. Doel is om van dit alles tenminste één te hebben.

1 like

Wie is volgens jou wel de moeite waard om te volgen op YT vwb horloge(-reviews) cq info ?

Kijken kijken niet kopen verzamelaar :sunglasses:

2 likes