Wat voor uurwerk is dit?

Hallo, ik heb net een tw-steel gekocht, een automaat, maar kan nergens vinden wat voor uurwerk er in zit. Iemand van jullie een idee?? Hier heb ik een foto.

Hier een foto van het uurwerk.

Nu ik toch bezig ben een foto van mijn ander horloge.

Zoals jullie kunnen zien hou ik van grote horloges, de u-boat is 53mm, de U-0053.
DE TW is 48mm.
Grzz cube

Eta 2824

Hallo Hennie, bedankt voor de snelle reactie. Een ETA 2824 dus. Is dat een betrouwbaar uurwerkje?? Dit is mijn eerste automaat.
grzz

Het een van de beste en populairste uurwerken van Eta, echt een werkpaard.

En gefeliciteerd met deze TW steel ik zag ze toevallig vanmiddag bij een juwelier liggen ze zijn wel groot.

Ohh, dat is leuk om te horen. Heeft toch wel wat meer charme, zo’n automatisch uurwerkje, vergeleken bij de quartz klokjes die ik altijd heb gehad.

Maar er zijn ook High-end Quartz uurwerken die net zo mooi van binnen en nog beter zijn dan een automatisch uurwerk en ze hebben meestal veel meer mogelijkheden.

Nou… Een quartz heeft nooit een glasdeksel (gelukkig). Al dat plastic :stuck_out_tongue:
Een quartz kan qua aangezicht niet op tegen een mooie automaat met glasdeksel ;).
Voor wat betreft de mogelijkheden, doel je dan op chronofuncties bijv? Er zijn toch ook automaten met die functies? Dus dat argument klopt niet. Het enige echte voordeel van een quartz is zijn nauwkeurigheid en prijs (meestal goedkoper)eigenlijk.

Hoeveel mag een eta 2824 afwijken??

Neen hoor helemaal mis sommige Citizens en vooral de Campanola’s en enkele Seiko’s Kinetic (is ook kwarts) modellen hebben wel een glazen achterkant.En dan zijn er ook nog horloges met het autoquartz systeem van ETA ook met een glazen achterkant. En kijk eens naar de Tissot T-Touch wat die allemaal kan zie ik een automaat nog niet doen;)

Ik weet het niet, ben nog niet in het bezit van een horloge met dit caliber.

Een standaard ETA 2824, ongeveer -5 tot +20 sec./24hr. Iets in die trant.