Wat voor zakhorloge had opa

Beste kenners,

Naar aanleiding van de vele topics waar men raad vraagt over oude zakhorloges zou ik ook graag willen weten; " Van wanneer is opa’s horloge nu eigenlijk?" en is er een merk te achterhalen?

Bijgaand enkele afbeeldingen, aangezien ik nogal een noob ben durf ik het horloge niet verder uit elkaar te halen dan enigzins met beleid gaat. Wat ik kan zien is het getal 33207 op de twee buitenste “klepjes” (is vast verkeerde naam) en ook het glas aan de voorkant kan open. Met de knop kan ik het horloge opwinden en het loopt dan prima, maar ik kan niet de tijd instellen.

Op het uurwerk staat ook een code of nummer gegraveerd maar geen merk, “DEP 665”. Iemand die iets meer kan zien aan de afbeelding? Alvast dank!!!

1 like

staat dat niet in zijn paspoort?

Ik ben geen kenner vwb zakhorloges maar kwam na wat zoeken een vergelijkbare tegen;

http://forums.watchuseek.com/f8/teutonia-my-great-opas-watch-406078.html

Bedankt Tiktikehv!

Wat leuk! Naar aanleiding van de link ben ik gaan speuren met een loupe. Ik heb het “Teutonia” stempeltje, al is het wel wat weggesleten, ook gevonden samen met een paar andere stempeltjes, een soort kroontje en iets verder een eekhoorn… Ook is de “DEP665” identiek en het uurwerk bijna hetzelfde. Nogmaals dank, leuk om te weten en dan zou het horloge dus begin 20ste eeuw dateren!

Het kleine knopje aan de linkerbovenkant indrukken en dan zou dit wel moeten lukken.

Gevonden en nu op tijd gezet! Ik heb ook nog opa’s hoge hoed, maar helaas pas ik die dan weer niet…

Een eekhoorn in het deksel kan wel eens een Zwitsers goudmerk zijn. :rolling_eyes:
Vaak staat er nog een getal onder.

Hoi diashock, Ik kan “0,538” vinden er iets naast. Andere aanduidingen niet echt (of er lichtjes in gekrast).

Weet je zeker dat het geen 0,585 is? Dat zou 14 karaat goud zijn,

Dat lijkt me ook 14 karaat goud te zijn.
Hier is het goudmerk met de eekhoorn.

check! 0,585 klopt inderdaad bij betere lichtval. :relaxed:
Eekhoorn zit in een rechthoek, maar die loopt niet breder uit aan de bovenzijde. Een foto zou helpen, maar krijg dat wellicht niet voor elkaar. Super bedankt allemaal!:smile:

1 like